هر چند سال‌ها است که بوی نامطبوع گاز جزء جدایی ناپذیر هوای عسلویه شده است اما این روزها این بو بیشتر مشام اهالی این شهر را آزار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- استان بوشهر میزبان صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی است و این صنایع با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این استان از جمله منابع زیرزمینی، دریا و… سرمایه گذاری عظیمی را در استان داشته‌اند.

علیرغم درآمد‌های بسیار زیادی که این صنایع در استان بوشهر داشته‌اند و همچنان در حال توسعه هستند، کمترین توجه را به میزبان خود و نیاز‌های مردم این مناطق داشته‌ و همواره مردم به این وضعیت معترض هستند.

یکی از چالش‌ها و مشکلات مهم مردم مناطق میزبان این صنایع، آلودگی هوا، زمین، دریا، آب و… است که شرایط سختی را برای مردم و همچنین کارگران و کارکنان این صنایع در این مناطق فراهم کرده است.

آلودگی هوای شهرستان عسلویه موضوع تازه‌ای نیست، ولی گاه میزان آلودگی هوا از حد فراتر رفته و تنفس را برای مردم سخت می‌کند و این موضوع سلامت مردم این منطقه را با تهدید جدی روبه‌رو می‌کند.

انتشار بوی گاز در عسلویه در روز‌های اخیر مشکلات فراوانی را برای مردم این مناطق ایجاد کرده که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.

استان بوشهر

انتشار بوی گاز ادامه دارد

در پی بروز مشکل در یکی از مخازن متمرکز پارس جنوبی هم‌جوار شهر عسلویه انتشار بوی نامطبوع باعث مشکلاتی برای مردم شهر‌ها و روستا‌های شهرستان عسلویه شده است؛ این در حالی است که روابط عمومی سازمان منطقه ویژه از قول مسئول ارشد مخازن عسلویه اعلام کرده بود که مشکل رفع شده است.

مسعود زنگنه مسئول ارشد مخازن متمرکز عسلویه در توضیح این اتفاق گفته بود که در پی مشاهده نبود توازن در بخشی از شیب مخزن A این تأسیسات، در اولین فرصت اقدام به تخلیه محتویات مخزن و انتقال محتویات آن به سایر مخازن همجوار شد.

به گفته زنگنه، تخلیه به‌موقع مخزن و فرود متوازن سقف بر روی پایه‌های آن، در همان ساعات ابتدایی بروز مشکل انجام پذیرفت.

او گفته بود شرایط به‌طور کامل تحت کنترل و مدیریت نیرو‌های عملیاتی قرار دارد و مشکل عملیاتی یاد شده بدون هرگونه نشت و یا سرریز محتویات مخزن به بیرون مدیریت شده و مخزن به‌طور کامل تخلیه و شرایط عادی و تحت کنترل است.

مردم در شرایط سختی هستند

تأسیسات مخازن متمرکز عسلویه با هدف ذخیره‌سازی و انتقال میعانات گازی تولیدی پالایشگاه‌های شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی احداث شده است.

با وجود اظهارات زنگنه مسئول ارشد مخازن، مشکل انتشار بو همچنان ساکنان شهر‌های همجوار به خصوص شهر عسلویه که فاصله چند متری با این مخازن دارند را می‌آزارد و مردم خواستار رفع این مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند.

استان بوشهر

در این شرایط امروز انتشار بوی نامطبوع در عسلویه منجر به نگرانی شدید ساکنان عسلویه شده تا جایی که این موضوع به مدرسه و اعتراض دانش آموزان نیز کشیده شده است.

بررسی میدانی وضعیت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفته است: انتشار بوی نامطبوع در عسلویه نگرانی‌هایی را برای مردم ایجاد کرده که سازمان محیط زیست با جدیت پیگیر موضوع است.

به گفته فرهاد قلی‌نژاد، کارشناسان به بررسی ابعاد مختلف موضوع پرداخته‌اند و در حال شناسایی ابعاد و عوامل این وضعیت هستند.

او از احتمال نشتی مخزن میعانات گازی در شهرستان عسلویه خبر داد و گفته در گذشته هم رأی مراجع قضائی برای انتقال این مخزن‌‎ها به بیرون از شهر صادر شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.