رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخه گفت: طرح پویش مردمی کپه‌کاری باریجه در ۱۰۰ هکتار از مراتع عبدالله‌آباد سرخه اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان  حمیدرضا سعیدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخه گفت: در قالب پویش مردمی باریجه‌کاری و هم اندیشی با استفاده بهینه از مشارکت جوامع محلی، ساکنان روستای عبدالله آباد، تعاونی فراگیر شهرستان، بسیج جامعه کشاورزی در امر پویش بذرکاری همراهی و مساحت ۱۰۰هکتاری از اراضی ملی بذرکاری شد.

 این طرح به منظور اجرایی کردن سیاست‌های ایجاد اشتغال و تولید ملی، لزوم مشارکت مردمی و همچنین ترویج فرهنگ منابع طبیعی با حضور تشکل‌ها، جوامع محلی و همیاران طبیعت اجرا شد.

 با این حجم از مساحت جز با کمک و مشارکت مردم امکان احیاء، حفاظت و بهره‌برداری درست امکان پذیر نخواهد بود، که با اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی استقبال خوبی از پویش در شهرستان شد.

 طرح کپه کاری گیاهان دارویی و صنعتی از جمله طرح‌هایی است که هر چهار هدف را همزمان دنبال می‌کند.

با توجه به وجود پایه‌های بومی باریجه در این منطقه، احتمال موفقیت و نتیجه بخشی طرح بسیار بالا است و چنانچه روند حفظ و توسعه گیاه و به همین صورت ادامه یابد و بهره برداری از گیاه اصولی باشد در سال‌های آتی پوشش قوی تری از باریجه در مراتع عبدالله آباد شهرستان سرخه قابل مشاهده است.

 پویش نهال کاری و بذرکاری از هشتم دی ۱۴۰۰ به صورت سراسری در کشور آغاز شد و تا پایان سال ادامه دارد و این طرح با هدف «هر نفر یک نهال و هر شهید یکهزارنهال» غرس و میلیون‌ها نهال و بذر در سراسرکشور کاشته می‌شود.

بذرکاری و نهالکاری ۱۰ هزار هکتار از بیابان‌های استان سمنان در قالب پویش «ایران سرسبز، هر ایرانی یک نهال» به منظور مقابله با بیابانزایی انجام می‌شود.

حدود ۵۵ درصد از وسعت ۹.۷ میلیون هکتاری استان سمنان را مناطق بیابانی و نیمه بیابانی شامل می‌شود و کانون‌های فرسایش بادی در جنوب و غرب استان سمنان وجود دارد.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.