برای تعمیر و بازسازی خانه‌های روستای سرآقاسید که در اثر زلزله دچار خسارت شدند ۲۰ میلیارد ریال اعتبار درخواست شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - آیت‌الله آزادگان مدیر پایگاه میراث فرهنگی قلاع تاریخی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خسارت‌های ناشی از زلزله ۵.۷ ریشتری ۱۲ مهر ماه امسال به آثار تاریخی شهرستان کوهرنگ گفت: تعدادی از خانه‌های واقع شده در بافت تاریخی روستای سرآقاسید در اثر این زلزله دچار آسیب شدند که با توجه به بررسی‌های انجام شده، اعتباری معادل ۲۰ میلیارد ریال برای تعمیر و بازسازی این خانه‌ها درخواست شده است.

تاکنون مبلغی از سوی ستاد مدیریت بحران برای بازسازی آثار تاریخی آسیب دیده از زلزله اختصاص نیافته است.


بیشتر بخوانید


به زودی با ابلاغ ضوابط حفاظتی بافت تاریخی روستای سرآقاسید برای چگونگی اجرای تعمیرات و هزینه تسهیلات مسکن روستایی در این روستای تاریخی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد.

روستای «سرآقاسید» در بخش مرکزی و دهستان میانکوه موگوئی واقع شده است که اطلاعات باستان شناختی در این روستا، حکایت از فعالیت و زندگی انسانی در عصر پارینه سنگی دارد. برخی منابع قدمت این روستا را به هزاران سال پیش می‌دانند و در شجره نامه امامزاده حداقل ۶۳۳ سال سابقه تاریخی روستا اثبات شده است.

در اثر این زلزله بخش‌هایی از درب ورودی و دیوار‌های بخش جنوبی، شرقی و غربی قلعه تاریخی مشهدی محمد روستای محمدآباد دهناش در بخش بازفت این شهرستان هم تخریب شد.

برای انجام عملیات بازسازی و حفظ و نگهداری بخشی از قلعه تاریخی دهناش هم به ۷ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

قدمت ساخت بنای قلعه تاریخی مشهدی محمد روستای محمدآباد دهناش بخش بازفت به حدود ۱۴۰ سال قبل باز می‌گردد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار