مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با اشاره به چالش‌های موجود این منطقه گفت: علی‌رغم مشکلات این منطقه تاکنون برای حدود ۳۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - نادر طیبی مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز در بازدید از کارخانه‌های صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی به همراه استاندار فارس با اشاره به اینکه موضوعات ارزی و صادرات از مشکلات عمده فعالان و صنعتگران مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز به شمار می‌رود، گفت: متاسفانه مطالبه ما به التفاوت نرخ ارز از سوی بانک‌ها در واردات مواد اولیه و فروش محصولات در گذشته از موضوعاتی است که همواره صنعتگران و تولید کنندگان خواستار برطرف شدن آن هستند.

او گفت: تامین امکاناتی مانند برق برای صنعتگران منطقه ویژه اقتصادی شیراز توسط دستگاه‌های متولی از دیگر موضوعات و چالش‌های موجود منطقه محسوب می‌شود.

طیبی گفت: در جهت تسهیل کردن امور صنعتگران و افزایش نرخ بهره وری و تولید، دستگاه‌های خدمات رسان باید تا ورودی واحد‌های صنعتی زیر ساخت‌های آّب، گاز، برق و تلفن را تامین کنند.

او گفت: طی تماس‌ها و پیگیری‌هایی که استاندار محترم فارس جهت برطرف شدن مشکلات منطقه ویژه اقتصادی شیراز با مدیران مرتبط برقرار کردند، امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور مشکلات و چالش‌های این منطقه برطرف شود تا شاهد افزایش نرخ تولید و توسعه همه جانبه منطقه ویژه اقتصادی شیراز در تمام بخش‌ها باشیم.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با بیان اینکه این منطقه یکی از نخستین و قدیمی‌ترین مناطق ویژه کشور و استان به شمار می‌رود، که دارای قدمت بسیاری است گفت: قطعا فراهم کردن زیر ساخت‌ها برای صنعتگران و سرمایه گذاران باعث رونق و توسعه اقتصادی و اشتغال استان خواهد شد.

طیبی با اشاره به مساحت منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: منطقه ویژه اقتصادی شیراز در مساحتی بالغ بر هزار هکتار واقع و به ۵ فاز مختلف تقسیم شده‌است که فاز یک و دو کاملا به بهره برداری رسیده و ۸۰ درصد زیرساخت‌های فاز سه نیز آماده شده است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: این منطقه تاکنون برای حدود ۳۲۰۰ نفر در بخش‌های پیمانکاری، خدماتی، بازرگانی و صنعتی اشتغال ایجاد کرده است و حدود ۸۰ واحد فعال در این منطقه استقرار دارد و بیش از ۱۵۰ واحد در حال ساخت است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.