رییس هیات معارف جنگ سپهبد صیاد شیرازی گفت: مقام معظم رهبری ایجادگر و پایه گذار تمدن نوین اسلامی در جهان بوده که دشمنان را زمین گیر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام- امیر سرتیپ ستاد ناصر آراسته در آیین گرامیداشت عملیات میمک گفت: همانطور که دشمنان در رزم خود از علم و دانش روز بهره می‌برند، نیروی رزمی و دفاعی ایران اسلامی نیز متناسب با فناوری‌های نوین به مقابله با دشمنان می‌پردازند.

او گفت: ما نیز سربازان تمدن نوین اسلامی و زمینه سازان ظهور صاحب الزمان (عج) هستیم که با استفاده از علم و دانش رزمی اجازه تحرک به دشمنان را نمی‌دهیم.

او گفت: با مطالعه در جنگ‌های رخ داده در نقاط مختلف جهان در می‌یابیم که هیچ کدام از این جنگ‌ها به جز دفاع مقدس رنگ و بوی الهی نداشته و جنگ‌های محور مقاومت نیز با تاسی از دفاع مقدس ایران اسلامی به نبرد‌های معنوی و جنگ در راه خداوند تبدیل شده اند.

او به جایگاه عشایر ایل خزل در عملیات میمک اشاره کرد و گفت: رزمندگان ایل خزل از سابقون دفاع مقدس هستند و حضور و مشارکت آن‌ها در عملیات ضربت ذوالفقار و همراهی آن‌ها با ارتش در بازپس گیری میمک فراموش نشدنی است.

او گفت: عشایر که محافظان مرز‌ها هستند، چشم امید کشور هستند و در زمان جنگ تحمیلی حضور داوطلبانه عشایر در جبهه‌ها در تغییر سرنوشت جنگ تاثیر غیرقابل انکار بود.

خون شهید سلیمانی جبهه مقاومت را مستحکم‌تر کرد

فرمانده قرارگاه ارتش در غرب کشور نیز گفت: میمک اولین عملیات پیروز و موفق کشور در طول جنگ تحمیلی است که سرنوشت جنگ در جبهه میانی را تغییر داد.

امیر ستاد سلیمان طاهری گفت: رژیم بعثی عراق و حامیانش در آن روز با عملیات فتح میمک تحقیر شدند و اکنون نیز دشمن توان هماوردی و مقابله با ایران اسلامی را ندارد.

او گفت: دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران با محاسبات غلط خود گمان کردند با ترور سردار سلیمانی جبهه مقاومت را به بن بست و نابودی می‌کشانند، اما خون شهید سلیمانی جبهه محور مقاومت را مستحکم‌تر و منسجم‌تر از همیشه کرده است.

مطالبات رزمندگان دیروز ایلام در ستاد کل نیرو‌های مسلح مطرح شود

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام نیز گفت: امنیت ما حاصل ولایت مداری مردم و حضور آن‌ها در صحنه‌ها و برهه‌های حساس انقلاب است و عشایر استان ایلام از جمله مردم ایل خزل به کرات ولایت مداری خود را به اثبات رسانده اند.

سردار جمال شاکرمی گفت: دیروز عشایر غیور ایل خزل و سایر ایلات استان ایلام رسالت و وظیفه خود در جنگ تحمیلی را انجام دادند و امروز باید مسئولان ارشد نظامی کشور خواسته‌ها و مطالبات رزمندگان دیروز را در جلسات ستاد کل نیرو‌های مسلح مطرح و پیگیری کنند.

او گفت: در استان نیز مجموعه نیرو‌های مسلح پیگیر وضعیت این رزمندگان است و برای تعدادی از آن‌ها گواهی ایثارگری و همچنین برای رزمندگان معسر هم مستمری مقرر شده است که به آن‌ها پرداخت می‌شود.

یادواره گرامیداشت عملیات میمک در محل یادمان این عملیات در منطقه صفر مرزی میمک واقع در شهرستان مهران با حضور نماینده ولی فقیه در استان ایلام، نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، جمع زیادی از مسئولان نظامی و اجرایی استان و مردم ولایتمدار استان به ویژه ایل خزل برگزار شد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.