مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تمام قسمت‌های تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز به پایان رسیده و امکان افتتاح آن از همین امروز وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - محمد جواد اشرفی گفت: از فعالیت‌ها و اقداماتی که در جهت مدیریت پساب‌های شهر اهواز در شرق اهواز صورت می‌گیرد بازدیدی انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان  گفت: مشکل اساسی ما عبور کلکتور اصلی فاضلاب شرق اهواز از محور‌های ریلی پایین دست شرکت فولاد خوزستان بود که با تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب، این خط تا پایان ماه به پایان می‌رسد.

به گفته این مقام مسئول با اجرای این طرح قابلیت انتقال ۵۰ هزار متر مکعب از پساب شرق اهواز به تصفیه خانه شرق این شهر امکانپذیر می‌شود.

او می‌گوید: تصفیه خانه شرق اهواز یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه خانه‌های دنیا به روش SBR با ظرفیت و قابلیت ۱۱۲ هزار متر مکعب در شبانه روز به مرحله پایانی رسیده است.

اشرفی گفت: امکان اینکه از همین امروز این تصفیه خانه افتتاح شود وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان  گفت: با اجرای این طرح یکی از خواسته‌های همه دوستداران محیط زیست، رودخانه کارون و مردم انجام می‌شود.

این مقام مسئول جلوگیری از تخلیه ۶۰ هزار مترمکعب پساب در شبانه روز به رودخانه کارون را  اقدام مهم و موثری عنوان کرد و گفت:  انتظار داریم بتوانیم طی بازه دو ساله‌ای که تعریف شده، خطوط انتقال فاضلاب اهواز را به پایان برسانیم.

به گفته اشرفی هم اکنون در قسمت‌هایی از  شهر اهواز کارگاه‌هایی در حال انجام فعالیت  و تکمیل خطوط انتقال پساب هستند.

او در پایان گفت: امیدواریم با تلاشی که هم در حوزه شرق اهواز و هم در غرب در حال انجام است بتوانیم از ورود پساب‌ها به رودخانه کارون جلوگیری کنیم.

پیش از این  علی اکبر محرابیان در جریان بازدید از تصفیه خانه شرق اهواز در جمع خبرنگاران گفته بود امیدواریم تا یک ماه آینده این تصفیه خانه وارد مدار اصلی شود.

جمع آوری فاضلاب کل شرق اهواز، جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه کارون، اضافه شدن روزانه ۱۱۲ هزار متر مکعب آب به چرخه کشاورزی و صنعت شهر اهواز، احیای هفت هزار هکتار زمین کشاورزی بایر در اهواز، جمع آوری برکه ها و دریاچه های فاضلاب تصفیه نشده در حواشی شهر اهواز، استفاده از پتانسیل پساب حاصل از تصفیه خانه به منظور توسعه کمربند سبز و تثبیت خاک و مهار کانون های ریزگرد منطقه و جمع آوری مرداب فاضلاب روبروی شرکت صنایع فولاد و رفع مشکل زیست محیطی از جمله دستاورهای این تصفیه خانه است

با شروع به کار رسمی این تصفیه خانه ۱۱ مسیر ورود فاضلاب در شرق اهواز به رودخانه کارون بسته می شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۷ دی ۱۴۰۰
خدا کنه افتتاح بشه تا کارون نفس راحتی از دست این پسابها بکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۷ دی ۱۴۰۰
امیدواریم چون بیش از ده ساله قراره افتتاح بشه ولی خبری نیست