رئیس پلیس فتای البرز گفت: اختلال در زمان خواب از پیامد‌های منفی شبکه‌های اجتماعی است.

باشگاه خبرنگاران جوان از البرز- سرهنگ رسول جلیلیان گفت: امروزه شبکه‌های ارتباطی مجازی به بخش مهمی ازسبک زندگی افراد مبدل شده واین ارتباط درتمام ابعاد زندگی افراد ازجمله خواب تاثیر گذاشته است.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: در حال حاضر شب زنده‌داری و گشت‌زنی در فضای مجازی به سبک زندگی نسل نوجوان و جوان تبدیل شده است.

خواب یکی از اساسی‌ترین و پیچیده‌ترین رفتار‌های انسانی است که همواره برای پیشگیری از برخی عارضه‌ها از سوی متخصصان توصیه می‌شود.

به گفته سرهنگ جلیلیان، وابستگی افراد به شبکه‌های اجتماعی مختلف و علاقه طبیعی به پیگیری نوشته‌ها، تصاویر دوستان، علاقمندی‌های‌شان، دانستن زمان آنلاین بودن آنان، انتظار و هیجان ناشی از پسندیدن نوشته‌ها توسط دیگران از جمله عواملی محسوب می‌شود که می‌تواند روند خواب افراد را مختل کند.

او گفت: معمولا نخستین کار این افراد در آغاز صبح، بررسی صفحه شخصی‌شان در شبکه‌های اجتماعی و آخرین کار قبل از خوابیدن نیز بررسی و مطالعه صفحات اجتماعی است.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: طبیعتا این موضوع می‌تواند تبعات و تاثیرات منفی خاص خود را بر شخصیت، سلامت جسمانی و نحوه زندگی افراد داشته باشد.

عدم تمرکز، کمبود حافظه، ایجاد اشتهای کاذب و پرخوری و افزایش وزن و در نتیجه دچار شدن به دیابت نوع دو، ایجاد ناراحتی‌های قلبی و سکته مغزی، پرفشاری خون و اختلالات خلقی تنها بخشی از عوارض کم‌خوابی است.

انتهای پیام/د. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار