مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از تشکیل کارگروه استانی اقتصاد دیجیتال در یزد خبرداد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد در نشست شورای مدیران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان،  از توجه ویژه استان به اقتصاد دیجیتال خبر داد و گفت: کارگروه استانی اقتصاد دیجیتال در یزد تشکیل می شود.

او گفت: در این نشست، به شاخص‌ها و توانمندی‌های استان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسائل و راهکار‌های پیشنهادی برای اعلام ظرفیت‌ها و برنامه‌ها، توسعه بخش ICT و رشد اقتصاد دیجیتال در استان، پرداخته شد.

در عصر حاضر، حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در راس اولویت‌ها است

مهران فاطمی استاندار یزد گفت: فناوری اطلاعات یک بخش اختصاص یافته به خود نیست بلکه یک حوزه زیرساختی، اساسی و جدی است که سایر حوزه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فاطمی گفت: کارگروه سازی و شورا سازی در دولت کمتر صورت می‌گیرد و بنا بر فعالسازی کارگروه‌ها و شورا‌های موجود است با این وجود، اهمیت حوزه اقتصاد دیجیتال سبب تاکید ویژه رئیس جمهور به شکل گیری کارگروه ویژه‌ای در این حوزه شده است.

او گفت: اعضای شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بخشی از اکوسیستم ICT استان بوده و لازم است با محوریت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به احصاء موانع و مشکلات موجود برای حل و فصل آن ها، مطالبه گری و ارائه طرح‌ها و ایده‌های جدید و در تراز یزد در راستای پیشرفت و تعالی استان بپردازند.

استاندار گفت: رئیس جمهور در جریان این سفر تاکید کردند که برای حل مشکل بیکاری بانوان استان، از ظرفیت‌ها و فرصت‌های شغلی حاصل از توسعه این حوزه استفاده شود لذا انتظار است فعالان حوزه فناوری از این فرصت استفاده کرده و ضمن احصاء اولویت‌ها و مشکلات این حوزه، پیشنهادات و طرح‌های خود را ارائه دهند.

در ابتدای این نشست محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد ضمن ارائه گزارشی از شاخص‌ها و توانمندی‌های استان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، جایگاه خوب یزد در شاخص‌های ذکر شده را نتیجه تلاش و همراهی و هماهنگی مدیران و کارکنان حوزه ارتباطات استان دانست و از همراهی، حمایت و توجه استاندار به این حوزه و قدردانی کرد.

استان یزد دارای رتبه سوم کشوری در شاخص توسعه یافتگی فاوا، رتبه دوم در شاخص دسترسی، رتبه دوم در شاخص مهارت، رتبه اول در شاخص دسترسی خانواده‌ها به رایانه و رتبه چهارم در شاخص استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.