مجری طرح‌های اشتغال زایی بنیاد برکت مهابادگفت: در قالب طرح اشتغال زایی "سحاب" ۵۵۰ فرصت شغلی فردمحور در مناطق روستایی مهاباد اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- جمیل قادرمرزی مجری طرح‌های اشتغال زایی بنیاد برکت مهاباد گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۵۰۰ فقره پرونده اشتغال پایدار روستایی تشکیل و به بانک‌های عامل معرفی شده که نسبت به سهمیه ابلاغی شهرستان حدود ۶ برابر از لحاظ تسهیلات بیشتر از است.

قادرمرزی گفت: همچنین اشتغال زایی ۵۵۰ نفر در روستا‌های مهاباد با ارائه تسهیلات کم بهره در قالب طرح "سحاب" در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در طرح سحاب اولویت با روستا‌های کم برخوردار است، ولی واحد‌های تولیدی که نیازمند سرمایه در گردش هستند نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

قادرمرزی گفت: سقف وام برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی طرح سحاب ۵۰ میلیون برای ایجاد مشاغل خرد در نظر گرفته شده که در مراحل بعدی و در قالب طرح اشتغال گروهی این میزان افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در قدم اول اجرای طرح سحاب در ۱۰ الی ۱۵ روستا‌های منتخب برای جامعه هدف تحصیل کرده فاقد شغل و دارای افراد تحت تکلف و همچنین زنان سرپرست خانوار اجرا می‌شود.

مجری طرح‌های اشتغال زایی بنیاد برکت مهاباد گفت: ۷۵ درصد طرح سحاب در روستا‌های بالای ۵۰ خانوار و ۲۵ درصد آن در روستا‌های زیر ۵۰ خانوار اجرا می‌شود و در آن ثبت نام متقاضیان بعد از تشکیل اعضای کارگروه و ورود تسهیل‌گر انجام می‌شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.