سال آتی ۲ درصد از مجموع اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی به حوزه فرهنگ کشور اختصاص یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان، اراک - محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اراک گفت: بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۱، اختصاص ۲ درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به بخش فرهنگ می‌تواند تحول آفرین باشد و پیش‌بینی می‌شود این اقدام دولت دو رویکرد را ایجاد کند.

اسماعیلی افزود: اول اینکه مدیریت و سیاست‌گذاری واحدی در هزینه کرد دستگاه‌های اجرایی به وجود می‌آورد و دوم، این اقدام جهشی در اعتبارات فرهنگی ایجاد می‌کند که کمک می‌کند بخشی از عقب ماندگی‌های حوزه فرهنگی و هنری در سال‌های جبران شود.

او با بیان اینکه در سفر‌های استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنا بر این است که به همه حوزه‌های فرهنگی و تمدنی کشور سرکشی کنیم و با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان‌ها و استان‌ها گفتگو کنیم ادامه داد: به سبب پیشینه تاریخی و فرهنگی بسیار بالای استان مرکزی و شهرستان اراک در این استان حضور پیدا کردم.

اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: بازدید از طرح‌های فرهنگی و هنری در استان‌ها از دیگر اهداف است که امید است بتوان در این سفر موضوعات و پروژه‌های فرهنگی که نیاز به حمایت ویژه دارد را با استاندار استان مرکزی جمع بندی کرده و در سفر رییس جمهور در شمار طرح‌های مصوب پیشنهاد دهیم.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.