رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تاکنون حدود ۸۳ درصد جمعیت افراد بالای ۱۲ سال استان یک دُز واکسن زده اند و این روند به کندی پیش می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - محمد علوی گفت: با توجه به وجود سویه اُمیکرون در کشور و قدرت انتشار آن از مردم استان درخواست می‌شود هر چه سریعتر نسبت به دریافت واکسن نوبت اول، دوم و سوم اقدام کنند.

او گفت: هنوز برای واکسیناسیون زیر ۱۲ ساله‌ها هیچ تصمیمی گرفته نشده و باید تحقیقات لازم انجام شود و هر چند گفته می‌شود که اُمیکرون نسبت به سویه‌های قبلی به بچه‌ها تمایل بیشتری دارد، ولی آنچنان نیست که جامعه را تهدید کند.

علوی گفت: اکنون بهترین موقع برای واکسن زدن است، زیرا موارد بیماری و بستری کاهشی است، اما برعکس اگر بیماری شیوع بیشتری پیدا کند ممکن است فرد به هنگام واکسن زدن مبتلا به ویروس بوده و از این موضوع بی اطلاع باشد.

 رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: اقدامات مناسب باید قبل از شیوع بیماری انجام شود و نباید شرایط ما را فریب داده و عادی انگاری را رواج دهیم لذا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان ضروری و لازم است.

در حال حاضر تمام شهر‌های خوزستان در وضعیت آبی قرار داشته و تاکنون بیش از ۶ میلیون دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار