مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: شهرک گلخانه‌ای کاشمر تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت اجرایی داشته است و مورد استقبال بخش خصوصی محلی قرار نگرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - محمد شجعی گفت: شهرک گلخانه‌ای کاشمر واقع در جنوب غربی خراسان رضوی است؛ کلنگ ساخت آن سال ۱۳۸۵ بر زمین زده شده و تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت اجرایی داشته است و بر اساس کارشناسی رسمی دادگستری به مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال قیمت‌گذاری شده بود اما مورد استقبال بخش خصوصی محلی قرار نگرفته است.

وی گفت: این موضوع همان سال و پس از آن در قالب اطلاعیه‌هایی به اطلاع علاقه‌مندان به فعالیت در شهرک گلخانه‌ای کاشمر رسید، اما ناتوانی مالی دانش‌آموختگان کشاورزی برای پرداخت این مبلغ موجب شد تا از آن زمان تاکنون استقبالی از این شهرک صورت نگیرد.


بیشتر بخوانید


مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: در سال ۱۳۸۵ حدود ۵۰ نفر از دانش‌آموختگان کشاورزی با تشکیل یک شرکت ضمن جذب اعتبار لازم دو منبع آبی را خریداری کرده و با در اختیار گرفتن زمین، کار آماده‌سازی زیرساخت‌های شهرک گلخانه‌ای کاشمر را آغاز کردند، اما ظرف ۱۵ سال اخیر تاکنون این طرح نیمه‌تمام مانده است.

شجعی گفت: ظرف یک سال اخیر مشکل سند شهرک گلخانه‌ای رفع شده و برق‌رسانی و گازرسانی به منطقه انجام و ترانس‌های برق مورد نیاز نیز خریداری شده است.

شهرک گلخانه‌ای با مرکز شهر کاشمر هشت کیلومتر فاصله دارد و آب مورد نیاز برای کشت محصولات در سطح ۱۰ هکتار از مساحت آن در قالب مرحله نخست تامین شده است.

مرکز شهرستان ۱۳۸ هزار نفری کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.