وزیر امور خارجه آمریکا از همتای آلمانی خود خواست تا درصورت حمله روسیه به اوکراین پروژه خط لوله نورداستریم ۲ متوقف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، در مکالمه با «آنالنا بائربوک» همتای آلمانی خود، خواستار متوقف کردن خط لوله گازی نورد استریم ۲ درصورتی شد که روسیه به اوکراین حمله کند.

براساس اعلام خبرگزاری رویترز، بلینکن در این مکالمه مدعی شده است که «اقدامات روسیه در قبال اوکراین چالشی برای صلح و ثبات در اروپا است.»

در این رایزنی دو طرف وضعیت خط لوله نورد استریم ۲ را مورد بحث قرار دادند و همچنین بلینکن «بر تعهد واشنگتن به همکاری با آلمان برای مقابله با روسیه برای استفاده از انرژی به عنوان سلاح تأکید کرد.»

سال گذشته یک مرتبه عملیات ساخت پروژه گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک و در نزدیکی جزیره «برنهلم» دانمارک به دلیل تهدید‌های تحریمی آمریکا متوقف شد.

این خط لوله بخشی از یک پروژه بزرگتر است که در آن دو خط لوله موازی به طول بیش از یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر برای انتقال گاز از روسیه به آلمان احداث شده است. ابتدای این خط لوله در روسیه است و پس از گذر از فنلاند، سوئد، دانمارک و آلمان درنهایت به سواحل آلمان منتهی می‌شود؛ همچنین این پروژه گازی می‌تواند در سال ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز را انتقال دهد.

روابط اوکراین و روسیه از سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) و پس از الحاق کریمه به روسیه فروپاشید. اوکراین از آن زمان به بعد خواستار بازگشت آنچه سرزمین‌های از دست‌رفته می‌خواند به قلمرو خود است، ولی روسیه می‌گوید این مناطق بخشی از خاک این کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار