ذخیره سازی ۱۶ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از ذخیره ۱۶ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خبر داد .

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - نصرآبادی گفت: در بارندگی‌های اخیر ۱۶ میلیون و ۳۷۰ هزار متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری استان مدیریت شد.

به گفته وی شهرستان نهبندان با ثبت ۸۳ میلیمتر بارندگی بیشترین حجم مدیریت رواناب را نیز با ۱۲ میلیون متر مکعب به خود اختصاص داده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی می گوید: در شهرستان طبس و سربیشه حجم مدیریت رواناب ۵۰۰ هزار متر مکعب، فردوس ۱۰۰ هزار متر مکعب، درمیان ۲۵۰ هزار متر مکعب، قاین یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب، خوسف ۸۰۰ هزار متر مکعب و بیرجند یک میلیون متر مکعب بوده است.

نصرآبادی از ساخت دو هزار و ۱۵۳ سازه آبخیزداری در استان خبر داد و گفت: امسال نیز ساخت ۲۰۰ سازه دیگر با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان در دستور کار است که تعدادی از این سازه‌ها تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: راهبرد اساسی کنترل سیلاب به تغذیه سفره‌های آب کمک می‌کند و موجب می شود که قنات‌ها، چشمه‌ها و چاه‌ها با تولید آب بیشتر بتواند زمین‌های کشاورزی بیشتری را به زیرکشت برده و در تولید محصولات غذایی بیشتر و همچنین تامین آب شرب جوامع روستایی که از دغدغه‌های اصلی است، نقش مهمی را ایفاء کنند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.