مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: طبق برآورد اولیه در پی بارش باران در چند روز گذشته و جاری شدن سیلاب ۵۴۶ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان چابهار خسارت وارد شده است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -نورالدین میرلاشاری گفت: طبق برآورد اولیه در پی بارش باران در چند روز گذشته و جاری شدن سیلاب ۵۴۶ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان چابهار خسارت وارد شده است.

 وی گفت: در بررسی میدانی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی چابهار، براساس آخرین آمار سطح زیرکشت محصولات زراعی در چابهار شش هزار هکتار، محصولات کشاورزی باغی هزار و ۹۰۰ هکتار و کشتِ دیم نیز ۱۵ هزار هکتار است.

وی می گوید : همکاران این مدیریت پش از وقوع بارندگی نسبت به اطلاع‌رسانی به بهره‌برداران بخش کشاورزی، استقرار کارشناسان در مراکز بخش و روستا‌های در معرض خطر سیل و همچنین فراخوان و اعلام آماده‌باش دستگاه‌ها و ماشین‌آلات سنگین فعال در حوزه بخش کشاورزی برای همکاری با ستاد بحران در شهرستان اقدام کردند.

بارش باران و جاری شدن سیل در روز‌های گذشته به زیرساخت‌های مختلف شهرستان‌های چابهار، کُنارک و دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرده است.

وی گفت:  این توده هوای سرد که بارش برف و باران و وزش باد‌های شدید را نیز به همراه دارد، از صبح روز پنج شنبه استان را فرا می‌گیرد.
محسن حیدری به هشدار نارنجی برای شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر، بمپور، تفتان، چابهار، خاش، دشتیاری، دلگان، راسک، زابل، زرآباد، زهک، سراوان، سرباز، سیب و سوران، فنوج، قصرقند، کنارک، گلشن، مهرستان، میرجاوه، نصرت‌آباد، نیکشهر، نیمروز، هامون و هیرمند اشاره کرد.
وی بابیان اینکه این سامانه تا صبح روز جمعه استان را در بر خواهد گرفت، گفت: بارش باران به همراه رگبار و رعد و برق و وزش باد‌های شدید تا بعدازظهر روز جمعه (به ویژه در شمال استان) از جمله پدیده‌های غالب این سامانه است.

به گفته حیدری: بارش برف در مناطق ذکر شده نیز دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار