دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس:

خیران برای حمایت از‌ بهبود معتادان مشارکت کنند

سلیمان کرمی خواستار جلب مشارکت خیرین و افراد نیکوکار در امر بهبود معتادان و مراقبت پس از خروج شد و گفت: باید به اشتغال معتادان بهبودیافته و مشکلات خانواده آنان توجه شود تا چرخه درمان کامل شود.

 باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - سلیمان کرمی در گردهمایی رؤسای ادارات بهزیستی شهرستان‌های استان فارس گفت: باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها با حساسیت و دغدغه دست در دست هم قرار دهیم تا موضوع ساماندهی معتادان متجاهر را به سرانجام برسانیم و جامعه در مقابل تهدید بزرگ مواد مخدر مراقبت جدی‌تری شود.

او گفت: بر اساس ابلاغ ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستور ویژه استاندار فارس طرح ساماندهی معتادان متجاهر از ابتدای دی ماه به صورت ویژه در حال اجرا است که باید تمامی دستگاه‌های مرتبط با برنامه و هدف‌های مشخص شده، پای کار باشند.

کرمی به تشریح طرح ساماندهی معتادان متجاهر پرداخت و گفت: برای اولین بار با تمهیدات انجام شده ساماندهی معتادان در تمامی شهرستان‌های استان با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها از جمله بهزیستی و شهرداری‌ها با نظارت فرمانداری‌ها انجام خواهد گرفت.

او گفت: در اجرای این طرح ۵۰ درصد هزینه ساماندهی از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر و مابقی آن از طریق منابع استانی به ویژه شهرداری‌ها برای یک دوره یک ساله تامین خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، ارتقاء سلامت جامعه و امنیت روانی شهروندان را مهم برشمرد و گفت: گام اول در این اقدام، جمع‌آوری و ساماندهی تمام معتادان متجاهر است که با تلاش‌های صورت پذیرفته تاکنون ۱۲۰۰ نفر ظرفیت در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ و تبصره ۲ ذیل آن فراهم شده است که در تقسیم‌بندی‌های انجام شده سهم پذیرش دستگاه‌ها نیز مشخص است که باید افزایش یابد.

سلیمان کرمی با تأکید بر این نکته که باید در گام بعدی نگهداری و درمان معتادان متجاهر در دستور کار قرار بگیرد، گفت: با توجه به امکانات فراهم شده باید نسبت به هویت‌یابی، سم‌زدایی، ارتباط با خانواده و مهارت‌آموزی معتادان پذیرش شده در مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ ذیل آن به‌طور جدی دنبال شود.

او همچنین خواستار جلب مشارکت خیرین و افراد نیکوکار در امر بهبود معتادان و مراقبت پس از خروج شد و گفت: باید به اشتغال معتادان بهبودیافته و مشکلات خانواده آنان توجه شود تا چرخه درمان کامل شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس ظرفیت مراکز نگهداری و درمان معتادان متجاهر استان فارس را حدود ۲۰۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از ابتدای امسال ۳۷۵۰ نفر معتاد متجاهر در مقاطع زمانی ۳ ماهه و ۶ ماهه در این مراکز پذیرش و حدود ۸۰ میلیارد ریال بودجه تاکنون از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر به این امر اختصاص یافته است.

او در پایان این گردهمایی گفت: همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها با حساسیت و دغدغه کمک کنند تا از جامعه در مقابل تهدید بزرگ مواد مخدر مراقبت جدی‌تری شود و امید بر این است که با ظرفیت‌سازی مناسب، شاهد اقدامات رو به جلو در این عرصه مهم باشیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار