عضو شورای اسلامی شهر یزد از تشکیل کمیسیون بانوان و خانواده برای نخستین بار در شورای اسلامی شهر یزد خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - فاطمه زارع عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: خانواده بستری برای بالندگی است و داشتن جامعه سالم منوط به وجود خانواده سالم به عنوان هسته مرکزی است.

او گفت: رهبر معظم انقلاب قداست نهاد خانواده و نقش این نهاد در اشتغال و فرزند آوری تاکید کرده اند و بانوان را عنصر اصلی در ایفای نقش این نهاد مقدس می‌دانند و آن‌ها را جمعیتی قلمداد می‌کنند که در پیشرفت جامعه اسلامی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... از زمان صدر اسلام تاکنون بسیار تاثیرگذار بوده اند.

زارع گفت: با توجه به اهمیت نقش بانوان در خانواده و جامعه برای نخستین بار در شورای اسلامی شهر یزد، کمیسیون بانوان و خانواده تشکیل می شود و در تبادل نظر‌ها و دستور العمل‌های این کمیسیون به مقوله خانواده به شکل ویژه رسیدگی خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: مقوله خانواده مختص بانوان نبوده و افراد مختلف از جمله مردان، دختران، پسران و رده‌های سنی مختلف را شامل می‌شود.

او گفت: با توجه به اینکه یکی از عملکرد‌های مهم خانواده مبحث تربیتی و فرهنگی است و با توجه به نقش بانوان در این حوزه و در تربیت نسل‌های آینده، هدف از تشکیل این کمیسیون، ارائه ایده‌ها و پیشنهاداتی برای نقش آفرینی بهتر بانوان در این حوزه و کمک به پویایی و بالندگی جامعه است.

زارع گفت: تشکیل کلینیک خانواده، شکل گیری خانواده‌های پویا وسالم، اشتغال خانواده، تسهیل گری ازدواج جوانان و زمینه سازی برای فراهم نمودن اقدامات خیّری مانند جمع آوری جهیزیه و سیسمونی به صورت هدفمند و ویژه از طرح‌های اجرایی مورد نظر این کمیسیون است.

او گفت: شورای اسلامی شهر یک نهاد فرهنگی – اجتماعی و یک نهاد مردمی است که حفظ ارتباط با شهروندان بسیار مهم بوده و لذا شهروندان می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود برای عملکرد هرچه بهتر این کمیسیون را به صورت مکتوب یا از طریق مشارکت حضوری در جلسات کمیسیون ارائه نمایند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.