استاندار همدان:

حاج قاسم سلیمانی پرورش‌یافته مکتب فاطمی بود

استاندار همدان گفت: ولایتمداری ویژگی بارز سردار سلیمانی بود که همواره در مسیر ولایت گام برمی داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان همداناستاندار همدان در آیین عزاداری ایام فاطمیه (س) و بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت:رمز محبوبیت سردار سلیمانی در بین مردم را پیروی محض از اهل بیت (ع) و ولایت بود که در مسیر ولایت گام برمی داشت و همواره گوش به فرمان، ولی فقیه زمان بود. 

او گفت:از اخلاص و ولایت پذیری سردار سلیمانی می‌توان به عنوان الگوی بی بدیل نام برد و در دفاع از این مکتب و حریم ولایت و اسلام لحظه‌ای آرام و قرار نداشت.

سردار حاج قاسم سلیمانی اسفند سال ۱۳۳۶ در خانواده‌ای فقیر در کرمان متولد شد و با ورود به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ فعالیت نظامی خود را آغاز کرد و در ادامه به فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان منصوب شد.

استاندار همدان گفت: در بین مردم بودن و با مردم بودن را از دیگر ویژگی‌های بارز شهید حاج قاسم سلیمانی بود و بصیرت، دشمن‌شناسی و تشخیص حق از باطل از دیگر ویژگی‌های مهم آن سردار پرافتخار جهان اسلام است.

قاسمی فرزاد گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی برای دفاع از جایگاه ولایت با الگوگیری از مکتب حضرت زهرا (س) به جهاد تبیین پرداخت.

اودر سال ۱۳۷۶ به سمت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران منصوب شد و در ۴ بهمن ۱۳۹۰ از سوی فرماندهی معظم کل قوا به درجه سرلشکری نائل شد و تا زمان شهادت در این سمت باقی ماند.

به گفته او از مکتب حاج قاسم سلیمانی باید الگوگرفت و او نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان مکتب اسلام و انقلاب بود، برای همین سیره علمی و معنوی این شهید والامقام می‌تواند درس زندگی برای انسان‌ها باشد.

استاندار همدان گفت: شهید سلیمانی عمر پر برکت خود را وقف خدمت‌رسانی به مردم کرد و تمام تلاشش را برای دفاع از ارزش‌های اعتقادی و اسلامی به کار برد و به جز منافع ملی به هیچ چیز دیگر فکر نمی‌کرد.

قاسمی فرزاد گفت: این سرباز پیرو ولایت ثابت کرد که در عمل نیز یک سرباز واقعی است و در طول عمر پربرکت خود هیچگاه موضع گیری سیاسی نداشت و مردم، اعتقادات و ارزش‌ها برایش مهم بودند.

او گفت: داغ از دست دادن سردار شهید سلیمانی تا ابد بر دل ماست، زیرا یک سرمایه بزرگ و قهرمان ملی را از دست دادیم.

استاندار همدان  گفت:  گر کسی بخواهد شهید سلیمانی را بیشتر بشناسد و یا منزلت او را بداند، باید وصف او را از زبان و ادبیات مردم سوریه و عراق بشنود که سردار سلیمانی را یک قدیس و یک مرد خدایی می‌دانند.

قاسمی فرزاد گفت: سلیمانی با برنامه‌ریزی و حضوری موثر در سوریه و عراق، توانست مردم این کشور‌ها را از چنگال داعش نجات دهد ابراز امیدواری کرد که بتوانیم انتقام خون شهید سلیمانی این قهرمان ملی را بگیریم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان همدان نیز در این آیین شهید سلیمانی را نه فقط مختص ایران، بلکه متعلق به جهان اسلام و بلکه انسانیت دانست و گفت: تلاش این شهید والامقام برای استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی بوده و لذا او نه فقط شهید راه وطن، بلکه شهید راه انسانیت است.

او گفت: حاج قاسم در حوزه مقاومت، شهادت، ایثار، معنویت، عشق و صلح، متعلق به همه جوامع انسانی است و برای همین مخاطبان زیادی در همه جوامع پیدا کرده و مکتب شهید سلیمانی در حال رواج گرفتن و بسط یافتن است.

حجت الاسلام جلال مرادی شهید سلیمانی را در ولایت‌پذیری و معنویت یکی از الگو‌های جامعه دینی دانست و گفت: شهید حاج قاسم و شهید ابومهدی المهندس زحمات و جانفشانی‌های زیادی در زمان جنگ تحمیلی و بعد از آن داشتند و موجب عزت ایران اسلامی شدند.

این آیین با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و استاندار همدان، «سیدمحمدرضا حسینی» معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین استاندار، جمعی از فرمانداران، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای اداری استان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی در بامداد ۱۳ دی ماه سال ۹۸ نزدیکی فرودگاه بغداد در حمله موشکی پهپاد‌های آمریکایی به خودرو حامل ایشان و همراهان به شهادت رسیدند. این حمله تروریستی به دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا انجام شد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.