سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: میزان اعتباری که به استان اصفهان داده شده بیشتر از مالیات است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - محمدرضا قاسمی با بیان اینکه یک برداشت غلط در خصوص مالیات اصفهان وجود دارد، گفت: برخی می‌گویند که مالیات استان اصفهان را به خود استان برگردانند تا خود آن‌ها مدیریت بودجه استان را به عهده گیرند، با این استدلال که پولی که داده می‌شود بیشتر از پولی است که می‌گیرند.

قاسمی گفت: حقوق یک سری دستگاه‌ها مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و پروژه‌های بزرگ از منابع استانی تأمین نمی‌شود بنابراین پول‌هایی در استان خرج می‌شود که از منابع استانی نیست.
اعتبار ۳۴ هزار میلیاردی برای اصفهان
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور ۵۰ درصد هزینه‌های کشور را توانسته بُرش استانی بزند و به عبارتی ۵۰ درصد پروژه‌های ملی را استانی کرده است.

قاسمی با اشاره به اینکه حاصل جمع این‌ها در یک جدول برای استان اصفهان ۳۴ هزار میلیارد تومان است، گفت: با وجود اینکه هنوز ۵۰ درصد پروژ‌ه ها در این حاصل جمع‌ها وارد نشده که ۵۰ درصد دیگر وارد شود مبلغ مورد نظر بیشتر می‌شود.
افزایش اعتبار استان نسبت به مالیات
قاسمی مالیات استان اصفهان در سال آینده حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این میزان هزینه در مقایسه با ۳۴ هزار میلیارد اعتبار نشان می‌دهد که دو هزار میلیارد تومان هم اصفهان بدهکار است.

قاسمی گفت: حتی با این وجود بسیاری از هزینه‌های کلان مانند سهم وزارت امور خارجه و یا وزارت دفاع از استان اصفهان هنوز تخمین زده نشده که استان اصفهان بابت آن باید چه میزان پرداخت کند؛ برای مثال گفته می‌شود که سهم اصفهان از هزینه دفاعی در مرز‌ها حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌شود.


منبع:مهر

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.