قله آتشفشانی و نیمه فعال تفتان"بام شرق ایران" در جوار خاش سیستان و بلوچستان برای دومین بار در روز‌های اخیر از زمستان امسال جامه سپید بر تن کرده است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - بارش برف از حوالی ساعت ۲۲ شب گذشته در قله و ارتفاعات تفتان سبب خوشحالی روستائیان و عشایر منطقه شده است.

بارش برف از حوالی منطقه کم زرد تا کله شهتوت و میرآباد و محدوده جاده ترانزیتی خاش به زاهدان نیز سبب لغزندگی محور شده که انتظار می‌رود رانندگان عبوری در این مسیر با احتیاط کامل رانندگی کرده و تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.

به گفته رییس جمعیت هلال احمر خاش گرچه تیم امداد کوهستان در منطقه تفتان فعال بوده، اما از کوهنوردان و گردشگران و صعودکنندگان به قله تفتان می‌خواهیم برنامه صعود و یا گردش و تفریح خود را کنسل کنند.

جلال هاشمزهی گفت: از افراد غیربومی و کوهنوردان نا آشنا به منطقه تفتان انتظار داریم بدون همراه و راهنما به منطقه سفر نکنند.

هاشمزهی فرماندار تفتان نیز گفت: تیم‌های راهداری و امداد و نجات کوهستان به همراه اعضای شورا‌ها و دهیاران و مردم بومی منطقه در شرایط دشوار ایمنی راه‌ها آماده خدمت رسانی به در راه ماندگان و یا گرفتار شدگان در برف و کولاک هستند.

وی گفت: کار نمک و شن پاشی در محور‌های برفی و اسکان دادن گرفتارشدگان در شرایط برف و یخبندان مورد توجه راهداران بوده و دستگاه‌های دیگر امدادی و خدمت رسانی شهرستان تفتان از روز‌های قبل خود را برای مقابله با شرایط دشوار و بحران آماده کرده اند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار