مدیر کل انتقال خون استان یزد بزرگترین دستاورد این اداره کل را کاهش ضایعات بیمارستانی از ۱۳ درصد به پنج درصد عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - نقی تقوایی مدیر کل انتقال خون استان یزد در جلسه مدیریت مصرف خون در جمع پزشکان بیمارستان شهید صدوقی گفت: با توجه به اینکه حدود ۴۰ درصد از اشغال تخت‌های مراکز درمانی استان مربوط به هموطنانی است که از استان‌های همجوار مراجعه می‌کنند، در حال حاضر ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در استان در وضعیت مناسبی قرار دارد.

تقوایی گفت: تمام تلاش کارکنان این مجموعه پاسخگویی کامل به درخواست‌های مراکز درمانی است و حتی گاهی مواقع استان‌های همجوار که اعلام نیاز کنند پاسخگوی آن‌ها هستیم.

او گفت: یکی از چالش‌های پیش روی انتقال خون پایین بودن سواد برخی پزشکان و متخصصین آنکولوژی است که اگر تدابیری اندیشه شود که دانشجویان رشته پزشکی یک واحد درسی در حوزه انتقال خون را بگذرانند تا حد زیادی این چالش برطرف می‌شود.

در ادامه جلسه پزشکان متخصص و فوق تخصص آنکولوژی، زنان زایمان و پزشکان بخش پیوند در صحبت‌های جداگانه به ارائه دیدگاه‌های خود درباره نحوه تعامل مراکز درمانی با انتقال خون و همچنین چگونگی دریافت خون و فرآورده‌های آن بحث و تبادل نظر شد.

در پایان جلسه مسئول هموویژلانس انتقال خون یزد با طرح موضوعاتی همچون مدیریت مصرف خون، عوارض تزریق خون، نحوه درخواست فرآورده‌های خون و صحیح مصرف نمودن آن و سعی در کاهش ضایعات پرداخت و در خصوص درخواست‌های منطقی فرآورده‌ها از سوی مراکز درمانی بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.