استاندار کرمانشاه با اشاره به احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور، درباره احتمال احتکار و به تبع آن گرانی برخی کالا‌ها هشدار داد و از دستگاه‌های مرتبط با تنظیم بازار خواست نظارت‌ها را تشدید کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه - هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور، گفت : این موضوع ممکن است سرآغاز احتکار برخی از کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم از سوی برخی افراد سودجو باشد.

بلافاصله پس از احتکار کالا شاهد موج گرانی خواهیم بود که قطعا گلایه و نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت و نباید اجازه بدهیم کار به چنین جایی برسد.

متاسفانه اکنون اخباری به دست ما رسیده که احتکار برخی از کالا‌ها آغاز شده است.

از دستگاه‌های عضو ستاد تنظیم بازار درخواست می شود نظارت‌ها را در این زمینه بیشتر کنند تا عوارض ناشی از حذف ارز ترجیحی به حداقل برسد و اجازه فعالیت به افراد سودجو داده نشود.

دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، تعزیرات، سازمان صمت، بسیج اصناف و ... باید از تمام ظرفیتی که دارند برای نظارت بر بازار استفاده کنند، اگر با نبود نظارت مشکل احتکار و گرانفروشی ایجاد شود، هزینه سنگینی متحمل خواهیم شد.

قانون نظام صنفی باید در این زمینه به درستی اجرا شود و پروانه افراد متخلف لغو گردد.

راه‌اندازی هرچه زودتر توزیع اینترنتی کالا‌های اساسی ضروری است اجرای این طرح می‌تواند به جلوگیری از احتکار و گرانی کالا‌ها و رسیدن آن‌ها به دست مصرف کنندگان واقعی کمک کند.

از جهاد کشاورزی درخواست می شود هر سهمیه کالا‌های اساسی که به استان تعلق می‌گیرد را بدون تعلل در زنجیره توزیع مناسب عرضه کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.