کولیوند گفت: ۱۰۱ شهرستان در ۱۹ استان به خدمات امدادی نیازمند بودند که در مجموع به ۳۴ هزار و ۷۱ نفر امدادرسانی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند گفت: ۱۰۱ شهرستان در ۱۹ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی و رضوی، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد به خدمات امدادی نیازمند بودند و در این استان‌ها در مجموع به ۳۴ هزار و ۷۱ نفر امدادرسانی شده است.

 امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر در این مدت به متاثران از حوادث جوی در ۳۰۹ منطقه شامل ٥٦ شهر، ٢٠٠ روستا، ١٦ منطقه عشایری و ٣٩ محور کوهستانی خدمت‌رسانی کرده و علاوه بر اسکان اضطراری ۵۱۶۸ نفر (برپایی ٤ اردوگاه در چابهار، کنارک، میناب)، به پنج نفر خدمات درمان سرپایی ارائه کرده‌اند،همچنین ۹۰ نفر را به مناطق امن و هشت نفر به مراکز درمانی منتقل یافتند. ۱۰ هموطن در سیل‌ و آبگرفتگی شهرستان‌های داراب، لامرد، بیرم، سیرجان، مهرستان و چابهار جان خود را از دست دادند.

در عملیات امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی در این مدت، از ۳۷۴ واحد مسکونی تخلیه آب انجام و ۲۰۱ خودرو نیز از برف و سیل رهاسازی شد. کولیوند گفته با تلاش شبانه‌روزی ۸۶۶ تیم شامل ۳۷۸۸ در ۱۰۱ شهرستان، توزیع اقلام امدادی مورد نیاز میان حادثه‌دیدگان توزیع شد.

عملیات امدادرسانی به متاثران از سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک در ٥٩ شهرستان استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر و خوزستان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۶ دی ۱۴۰۰
حیف این حقوقا و مزایایی که به این هلال احمریا میدن که نمیتونن جلوی مرگ و میر مردمو بگیرن و با یه سیل کوچیک چندین نفر جونشونو از دست میدن
آخرین اخبار