مشاور وزیر در توسعه ارتباطات روستایی گفت: حدود ۴ هزار روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل نشده است و ۳۵۰۰ روستای با کیفیت ارتباطات پایین در کشور وجود دارد.

 باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - ایرج روحی در جلسه شورای مدیران ارتباطات فارس گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های استانی و اپراتور‌های ارتباطی، زمینه تسهیل و تسریع در اتصال روستا‌های باقیمانده در فارس به شبکه ملی اطلاعات را فراهم کرد.

او گفت: حدود ۴۰۰۰ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل نشده است و ۳۵۰۰ روستای با کیفیت ارتباطات پایین در کشور وجود دارد که در حال برنامه ریزی و تلاش برای اتصال و بهبود کیفیت ارتباطات در این روستا‌ها هستیم.

روحی گفت: در این میان سهم استان فارس حدود ۴۰۰ روستاست، علت متصل نبودن این روستا‌ها را عواملی نظیر وسعت و وضعیت جغرافیایی استان فارس به لحاظ کوهستانی بودن و نبود دسترسی مناسب به برخی روستا‌ها دانست.

او گفت: با حضور تیم‌های اجرایی اپراتور‌های همراه و ثابت جلسات فشرده‌ای جهت بررسی روستا‌های فاقد اینترنت در استان فارس در حال برگزاری است تا برنامه اجرایی اتصال این روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات فراهم شود.

مشاور وزیر ارتباطات با بیان اینکه اهتمام وزارت ارتباطات بهبود تجربه کاربری است و نه اینکه صرفاً به نتایج تست‌ها و ادبیات آماری در این بخش تکیه و اکتفا شود، تاکید کرد: پروژه توسعه ارتباطات روستایی یک پروژه کشوری بوده و برای تسریع و تسهیل در اتصال روستا‌ها باید علاوه بر حضور فعال بازیگران حوزه ارتباطات، سایر بازیگران استانی از جمله استانداری، ادارات برق، راهداری و منابع طبیعی باید نقش آفرینی کنند، پیشنهاد می‌شود کارگروه توسعه روستایی در استان ایجاد شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس نیز در این جلسه گفت: استان فارس چهارمین استان کشور از لحاظ وسعت و جمعیت است و با ۳۶ شهرستان رکورد دار تعداد شهرستان در کشور است و از مجموع ۴۱۵۱ روستا و آبادی در استان، ۲۳۳۸ روستا بالای ۲۰ خانوار است.

مهرداد سهرابی گفت: در سه سال گذشته برنامه ریزی و تلاش کردیم امکانات و توسعه ارتباطات به صورت متوازن به هر ۳۶ شهرستان استان تخصیص یابد و هم اکنون در ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان پوشش مطلوب اینترنت سیار وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در پایان دغدغه بخش ارتباطات استان را اتصال ۴۰۰ روستای باقی مانده در استان به شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و خواستار تخصیص اعتبارات و حمایت‌های لازم در این خصوص شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.