«سرباز حاج قاسم» و «روایت قهرمان» برنامه‌هایی است که هنرمندان بوشهری به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در حال اجرا دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- امید پارسایی‌فر رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: در اولین برنامه فرهنگی و هنری کاروان «روایت قهرمان» هنرمندان مطرح استان ابعاد شخصیتی شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را با زبان هنر بازگو می‌کنند.

خاطره‌گویی، نماهنگ، نمایش، نقالی، معرفی کتاب، مرثیه‌خوانی و برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی و عکس، از جمله برنامه‌های این برنامه هنری عنوان شده است.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر، برپایی ایستگاه‌های نقاشی کودک و بزرگسال، کتاب و کتاب‌خوانی، عکس، برپایی موکب و دل‌نوشته‌هایی برای حاج قاسم را از دیگر برنامه‌های کاروان روایت قهرمان اعلام کرده است.

پارسایی‌فر گفت: این کاروان چهارشنبه ۱۵ در میدان انقلاب بوشهر و ۱۶ دی در روستای احمدی شهرستان بوشهر حضور خواهد داشت.

به گفته او، کاروان روایت قهرمان مسیر خود را تا  بهمن در نقاط مختلف استان برنامه اجرا خواهد کرد.

همچنین این روزها نمایش خیابانی«سرباز حاج قاسم» به نویسندگی و کارگردانی کاظم ارجمندنیا و به همت حوزه هنری استان بوشهر با همکاری گروه تئاتر صدف در بوشهر در حال اجرا است.

اجرای این اثر همزمان با سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی از دوشنبه ۱۳دی‌ آغاز شده است و تا فردا(پنجشنبه ۱۶دی‌) در مکان‌های مختلف شهر بوشهر به اجرا در می‌آید.

بازیگران این نمایش، محمد کللی، محمد صفایی ، علیرضا سلیمانی ، اکبر نعمتی ، زهرا فیسی ، یلدا شجاعی، فاطمه بازگیر هستند.

نمایش «سرباز حاج قاسم» دوشنبه ۱۳دی‌در میدان تشریفات و بوستان مادر و سه‌شنبه در بوستان شورا و میدان قدس اجرا شد.

این نمایش امروز(چهارشنبه ۱۵دی‌) ساعت ۱۸ در بوستان صدف و ساعت ۱۹ در میدان قدس و فردا(پنجشنبه ۱۶دی‌) ساعت ۱۸ در میدان تشریفات و ساعت ۱۹ در بوستان مادر اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ک

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.