چند روزی می‌شود که رحمت الهی در خراسان جنوبی به صورت بارش باران و برف نمایان شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - بارش باران که از روز پنج شنبه هفته گذشته در نقاط مختلف خراسان جنوبی آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد.

یکی از شهروندان گفت: خداوند با بارش باران شادی را به مردم هدیه داده است.

او گفت: در مقایسه با پارسال امسال بارش خوبی باریده است این باران بیشتر از همه کشاورزان زحمتکش استان را که چند سالی می‌شود با خشک سالی دست و پنجه نرم می‌کنند را خوش حال کرده است.

او می‌گوید: علاوه بر کشاورزان دامداران استان هم شکر خدا را بابت این نعمت الهی به جا می‌آورند.

برای استانی که بیشتر مناطق آن خشک است و کم آبی مشکلی بزرگی برای مردم شده است بارش باران می‌تواند این گره کور را باز کند.

سخاوت آسمان در بعضی از شهرستان‌ها سبب جاری شدن رواناب شده است.

در برخی از مناطق استان همچون روستا‌های شهرستان‌های نهبندان، خوسف، درمیان، بیرجند، سربیشه، زیرکوه و قاین هم زمستان چادر سفیدش را پهن کرده و این گونه روستاییان را به ذوق آورده است.

بعضی از کشاورزان هم که مدت‌ها چشم انتظار نزول رحمت الهی بوده، فرصت را غنیمت شمرده و برای آبیاری راهی باغ‌ها و مزارعشان شده اند.

شدت این بارندگی بیشتر در شهرستان نهبندان بوده است به گونه‌ای که آمار بارندگی‌های این شهرستان به بالای ۸۰ میلی متر رسیده و برخی از سازه‌های آبخیزداری پر از آب شده است.

یکی از شهروندان گفت: حدود ۸۰ درصد از بند‌های این شهرستان پر از آب شده است که می‌توان به راحتی با لوله گذاری آب را به سمت زمین‌های کشاورزی منتقل کرد.

انتهای پیام /ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار