حسین مدرس خیابانی گفت: امیدواریم با افزایش پمپ‌های کف‌کِش بزرگ‌تربتوانیم هرچه سریع‌تر کار تخلیه آب از محله‌ها و خانه‌ها را به اتمام برسانیم.

باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تقریبا طی چهار روز اخیر بیش از ۳۳۰ میلی‌متر بارش باران در این منطقه از سیستان و بلوچستان ثبت شده است.

به گفته وی، همزمان با بارش‌های نخستین گروه‌های جهادی، شهرداری و همه مجموعه‌های کمیته بحران تلاش کردند تا آب معابر را تخلیه کنند و کارهم به خوبی پیش می‌رفت، اما از روز گذشته بارش جدیدی داشتیم که اعلام شد طی ۲۰ دقیقه ۱۲۰ میلی‌متر باران در کنارک باریده است و تقریبا همه خانه‌ها در آب هستند.  

مدرس خیابانی گفت: تقریبا همه گروه‌های مقابله با بحران، شهرداری، فرمانداری کُنارک، شهرداری کلان‌شهرهایی همچون مشهد درحال کمک هستند تا آب از معابر و خانه‌ها تخلیه شود.

به گفته استاندار تمامی مناطقی که قابل اسکان بود همچون مدرسه‌ها، مساجد و چادرهای امدادی مهیا شده است و بسیاری از مردم در این مکان‌ها اسکان داده شده‌اند.


بیشتر بخوانید

استاندار سیستان و بلوچستان می گوید:  پمپ‌های متعددی برای تخلیه آب وصل شده اما توان آن ها کم است و به پمپ‌های بزرگتری نیاز داریم البته گروه‌هایی از شهرداری تهران در مسیر کنارک هستند و امیدواریم با کمک همه گروه‌ها بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.  

 مدرس خیابانی در خصوص مشکلات روستاها هم گفت: برق و راه برخی روستاها قطع شده است و متولیان امر در تلاشند که این مشکلات را حل کنند. در شهرستان کُنارک که یک شهرستان ۵۰ هزار نفری است حدود ۲ هزار خانوار درگیر آبگرفتگی خانه‌هایشان شده‌اند.

بازگشایی محور ایرانشهر - مهرستان

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: محور ایرانشهر - مهرستان که به دلیل طغیان رودخانه‌های محلی بسته شده بود با تلاش راهداران بازگشایی شد.

افزون‌ بر سه هزار سیل زده سیستان و بلوچستان اسکان یافتند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و ۱۵۱ آسیب دیده سیلاب اخیر در جنوب استان در ۱۳ شهرستان و ۵۵ روستا در چادر اسکان داده شدند.

وی گفت: در این راستا تعداد قابل توجهی موکت، تخته پتو و نایلون و مواد غذایی بین آسیب دیدگان توزیع شد و این روند تا عادی شدن شرایط همچنان تداوم دارد.

اسکان اضطراری مردم سیل زده کنارک

اسکان‌های اضطراری در شهر کنارک همچنان برقرار است

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: اسکان‌های اضطراری در شهر کنارک تا زمانی که مطمئن شویم مردم این منطقه دغدغه‌ای برای بازگشت به خانه‌های خود ندارند، ادامه دارد.

وی گفت: همچنان سایت‌های اسکان اضطراری در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان فعال است.

 

 انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار