رئیس پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان توصیه کرد: با توجه به کاهش دما و بارندگی در محور‌های استان به لغزندگی بودن سطح جاده‌ها و یخبندان در محور‌ها علی الخصوص محور‌های زاهدان به خاش و زاهدان به زابل و زاهدان به بم با احتیاط بیشتر رانندگی کنند.

 باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان - سرهنگ مهدی خمر رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان  گفت: رانندگان عزیز با توجه به کویری بودن استان و بعد مسافت شهرستان‌ها، عادت به رانندگی در شرایط نامساعد جوی و نیز هوایی بارانی در جاده‌های لغزنده ندارند و به همین دلیل امشب چندین مورد تصادف در جاده‌های استان رخ داده که خوشبختانه صدمات وارده خسارتی و مالی بوده است.

وی  گفت: با توجه به لغزنده بودن سطح جاده ها، در صورت ضرورت سفر و لباس گرم و مواد غذایی با خود به همراه داشته باشند و از سالم بودن سیستم گرمایشی و برف پاک کن خودرو اطمینان حاصل نمایند.

سرهنگ خمر گفت: رانندگی در یخبندان، نسبت به شرایط آب و هوایی عادی، سخت‌تر است و اصول خاص خود را دارد آهسته رانندگی کردن، از عجله شتاب پرهیز کردن، فاصله طولی را با خودروی جلویی رعایت نمودن، شیشه‌ها و آینه‌ها را تمیز و آرام و حساب شده، ترمز بگیرند و به هیچ وجه به طور ناگهانی ترمز نکنند و پیش از توقف، فاصله بیشتری را برای گرفتن ترمز در نظر گرفته و پدال ترمز را به آرامی فشار دهند.

رئیس پلیس راه شمال استان در پایان از همه رانندگان خواست:  رانندگان درحد امکان از حضور در جاده‌ها خودداری کنند و حتماً تجهیزات ایمنی ماننده زنجیر چرخ، مثلث شب رنگ به همراه داشته باشند و از سرعت و سبقت در این شرایط جوی که علت اصلی تصادفات هست خوداری نمایند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار