کرمانشاه میزبان بخش کُردی کنگره بین المللی شعر "انتقام سخت" شد

دانشگاه صنعتی کرمانشاه میزبان بخش کُردی دومین کنگره بین المللی شعر "انتقام سخت" شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهمن میرزایی دبیر اجرایی بخش کردی کنگره بین المللی شعر انتقام سخت در اولین نشست ستاد هماهنگی برگزاری این کنگره که امروز (۱۴ دی) به میزبانی دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد، گفت: مجمع شاعران مقاومت کشور از حدود دوسال پیش و پس از شهادت سردار شهید سپهد حاج قاسم سلیمانی برگزاری یک برنامه بین المللی درحوزه شعر را در دستور کار قرار دادند.

در این راستا سال گذشته این برنامه با عنوان اولین کنگره بین المللی شعر "انتقام سخت" به چند زبان برگزار شد که کرمانشاه میزبانی بخش کردی آن را برعهده داشت.

امسال هم این کنگره به هفت زبان زنده دنیا برگزار می‌شود که بخش کردی آن به استان کرمانشاه واگذار شده که اتفاق خوبی برای استان محسوب می‌شود.

اقدامات اولیه برای راه اندازی دبیرخانه دائمی بخش کردی جشنواره را در کرمانشاه انجام داده ایم.

کرمانشاه یکی از قطب‌های کشور در حوزه شعر آیینی است و شاعران برجسته و خوبی همچون اصغرعظیمی مهر را در این حوزه داریم که در کشور سرآمد هستند.

ارسال آثار با موضوع "شعر مقاومت"

اصغر عظیمی مهر دبیر علمی این کنگره هم اظهارکرد: از حدود یک ماه پیش از طریق ارتباط با جامعه هدف، بصورت غیر رسمی فراخوان کنگره را اعلام کردیم.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را با موضوع "شعر مقاومت" و بیشتر در قالب‌های کوتاه شعر مانند دوبیتی و رباعی به دبیرخانه این کنگره واقع در دانشگاه صنعتی کرمانشاه ارسال کنند.

دبیر علمی این کنگره مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره را تا ۲۰ دی ماه اعلام کرد و گفت:بخش کردی کنگره بین المللی شعر انتقام سخت، بهمن ماه با حضور شرکت کنندگانی از ایران و میهمانانی از بخش‌های کردنشین کشور‌های همسایه برگزار خواهد شد.

اعلام آمادگی دانشگاه صنعتی برای برپایی کنگره بین المللی شعر در بخش کُردی 

علیرضا دودمان تیپی سرپرست دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز در این نشست، برگزاری این کنگره در کرمانشاه را اتفاق مهمی برای استان دانست و افزود: امیدواریم همه دستگاه‌های مرتبط پای کار بیایند تا بتوانیم با کمک هم کنگره‌ای در خور شان استان برگزار کنیم.

 باتوجه به اشتراکات زبانی و فرهنگی که با مردم این اقلیم داریم، فرصت خوبی برای نزدیک‌تر شدنمان به هم خواهد بود.

مردم اقلیم کردستان عراق امنیت کنونی خود را مدیون حاج قاسم هستند که در زمانی که داعش آن‌ها را محاصره درآورده بود، به آن‌ها کمک کرد.

دانشگاه صنعتی کرمانشاه آمادگی خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این کنگره اعلام می‌کند و هرکاری بتوانیم انجام می‌دهیم تا دین خود را به سردار سلیمانی ادا کنیم.

در ادامه این نشست، نمایندگان دستگاه‌های مربوطه نیز دیدگاه‌های خود را در خصوص برگزاری هرچه بهتر این کنگره عنوان کردند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.