قاسمی گفت: حدود ۹ میلیون جوان ازدواج نکرده‌اند که حداقل ۵۰ درصد از این جوانان به علت شرایط اقتصادی موفق به ازدواج نشده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان -  رستم قاسمی گفت: حدود ۹ میلیون جوان ازدواج نکرده‌اند، فرض بر این است که حداقل ۵۰ درصد از این جوانان به علت شرایط اقتصادی موفق به ازدواج نشده‌اند. همچنین تعداد بسیاری زیادی از مردم اجاره نشین هستند؛ بنابراین مسکن یک نیاز واقعی جامعه است و میزان نیاز بسیار بیشتر از ۴ میلیون واحد مسکونی است.

قاسمی با اشاره به ثبت نام بیش از ۳ میلیون نفر در نهضت ملی مسکن گفت: اکنون حدود ۳۰۰ هزار واحد در شهر‌های جدید و در ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کل کشور آماده ساخت است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی امروز ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است و یک میلیون زمین نیز آماده شده است و این به غیر از بخش روستایی است. در روستا‌ها نیز ۱۶۰ هزار نفر با کد ملی به بنیاد ملی مسکن معرفی شده‌اند که کار ساخت واحد‌های مسکونی برای این تعداد نیز در حال انجام است.

قاسمی گفت: تامین ۴ میلیون زمین تا چند ماه آینده کار سختی در وزارت راه و شهرسازی نیست. صندوق ملی مسکن نیز که تاسیس شده و از سال آینده به آن منابع خوبی تزریق خواهد شد، به پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن کمک خواهد کرد.

طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم با هدف خانه دار کردن اقشار کم درآمد کلید خورد و قرار است طی ۴ سال ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۱۶ دی ۱۴۰۰
شرمنده یک سوال داشتم پول این مسکن ها را جوان ها باید از کجا بیاورند؟ با حقوق مصوب وزارت کار!!!!!!!!
بهتر نیست پول هایتان را به جای مسکن ساختن خرج دوا و درمان خودتان بکنید شاید عقلتان سر جاش بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۵ دی ۱۴۰۰
بیش از این آمارهاست
Iran (Islamic Republic of)
......
۱۲:۴۲ ۱۵ دی ۱۴۰۰
۱۰۰۰۰۰۰۰۰ درصدشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۵ دی ۱۴۰۰
۴۹درصدی کم گفته
آخرین اخبار