ثقفیان گفت: هدف دفاتر خدمات الکترونیک، بهره گیری از دانش فناوری و علم حقوق برای تسهیل ارائه خدمت به مردم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، اکبر ثقفیان قائم مقام رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: از سال ۱۳۸۸ دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور ایجاد شد و در طی این سال‌ها همه تلاش مجموعه ایجاد بستر و زمینه‌ای برای راحتی مردم و آسان شدن امور مربوط به مراجعین دستگاه قضایی است.

او گفت: دوران بسیار سختی بر این فرایند گذشت و از همه مسئولان قضایی از جمله رؤسای کل دادگستری‌ها نظر خواهی صورت گرفت و از دانش حقوقی و قضایی اساتید، به نام حقوق و مجرمین دستگاه قضایی، یاری گرفته شد تا اقدامی که انجام می‌شود در نهایت به نفع مردم باشد.

ثقفیان گفت: نتیجه نظرات موافق و مخالف و آسیب شناسی شرایط موجود، بر صحت و ضرورت وجود دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دلالت کرد و اکنون دوران رفع نواقص و مشکلات آن است.

او گفت: باید بتوان از این ظرفیت ایجاد شده در کنار ارائه خدمات به مردم، خدماتی را نیز برای مقام‌های قضایی ایجاد کرد.

قائم مقام رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: تعدیل تعرفه‌ها و ایجاد زمینه‌هایی برای کاهش هزینه‌های مردم در دستور کار است.

ثقفیان گفت:   خدمات به مردم باید گونه‌ای ارائه شود که رضایت آنان جلب شود.

او گفت: پس از نظارت بر گزینش افراد دارای صلاحیت، بازرسی و نظارت بر انجام امور نیز به اعتلای امور و شناسایی خلأ‌های موجود کمک می‌کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.