وزیر خارجه عربستان در کنفرانسی خبری مدعی شد که مقامات این کشور نگران برنامه هسته‌ای ایران هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان پس از دیدار با همتای یونانی خود در آتن در کنفرانسی خبری مدعی شده است که مقامات این کشور نگران برنامه هسته‌ای ایران هستند.

وزیر خارجه عربستان سعودی مدعی شد: «تخلفات ایران با آنچه تهران درباره ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای خود اعلام می‌کند، در تضاد است».

او همچنین بر حمایت کشورش از تلاش‌های بین المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرده است!

در این دیدار مسائل دیگری مانند هدف قرار دادن عربستان از سوی یمن و تحولات افغانستان هم مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

پس از خارج کردن سامانه پاتریوت آمریکا از عربستان، مقامات ریاض در تلاش بودند این سامانه را که در یونان نیز مستقر است از آتن بخرند.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که وزیر خارجه عربستان به همین دلیل به یونان سفر کرده و در خصوص حملات متقابل ارتش و نیروهای مردمی یمن به خاک عربستان با همتای خود گفت‌وگو کرده است.

یک روزنامه یونانی نیز پیش از این اعلام کرده بود که دو وزیر در مورد روابط دو جانبه در زمینه‌های دفاعی، اقتصادی، سرمایه گذاری و همکاری در چارچوب سازمان‌های بین المللی صحبت خواهند کرد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بعد از هفت سال در حال آزادسازی کشور خود از سلطه ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان هستند و تاکنون موفق شده‌اند حتی استان مرزی الجوف را که همجوار استان نجران عربستان است، آزاد کنند.

آمریکا و برخی از کشور‌های اروپایی هم که به صورت مستقیم از عربستان در این جنگ حمایت می‌کردند بعد از دیدن مقاومت مردم یمن در حال تنها گذاشتن ریاض در باتلاقی هستند که برای خود ساخته است.

وزیر خارجه عربستان در حالی ادعا می‌کند که نگران برنامه هسته‌ای ایران است که کشورمان بار‌ها اعلام کرده این برنامه صلح‌آمیز بوده و به همه تعهدات خود در خصوص پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای پایبند است. این در صورتی است که رژیم صهیونیستی که شریک راهبردی عربستان است با در اختیار داشتن بمب اتم به عنوان تنها قدرت هسته‌ایِ منطقه عاری از سلاح هسته‌ای غرب آسیاست و حتی در این پیمان عضو هم نیست، اما سعودی‌ها نگرانی در آن خصوص ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۱:۰۶ ۱۵ دی ۱۴۰۰
اولا به توی قورباغه و رهبرانت هیچ ربطی ندارد ثانیا بریت همگیتون از شرق تا غرب عالم و اربابانتون و همپیمانانتون از نگرانی و عصبانیت سقط شوید بمیرید و به زباله دان تاریخ بشریت ملعونین جهنم اسفل سافلین بی افتید ثالثا ایران اسلامی مقتدرانه و قدرتمندانه اهداف اتمیش را از هر لحاظ پیش می برد و رابعا هزینهای سنگینش رو پرداخته از هر لحاظ و هزینهاشو بازم می دهد ولی مثل شما گاو شیرده نمی شود چرا که اگه بخواهد گاوشیرده شود هزینهاش بسیار بیشتر از الانش می شود از هر لحاظ . برو گورتو گم کن ملعون سفاک جنایتکار خائن از دین خروج . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
آخرین اخبار