کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: دمای هوای همدان به ۱۱ درجه زیر صفر می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان از همدان- محمدحسن باقری شکیب گفت: در پی خروج سامانه بارشی از آسمان همدان، دمای شبانه هوای نقاط مختلف استان در ۲ روز آینده به ۱۱ درجه سانتیگراد زیر صفر کاهش می‌یابد.

او گفت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با ریزش پراکنده برف و وزش باد پیش بینی می‌شود.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: وضعیت آب و هوایی استان تا بعدازظهر امروز صاف تا قسمتی ابری است و رفته رفته حجم ابر‌ها در آسمان استان افزایش می‌یابد.

باقری شکیب گفت: با تقویت سامانه بارشی از فردا شدت ریزش برف و باران پراکنده در نقاط مختلف استان افزایش می‌یابد.

او گفت: از فردا سرعت وزش باد در مناطق جنوب شرقی استان افزایش می‌یابد و از شامگاه چهارشنبه، سامانه بارشی به تدریج از سمت شرق استان خارج و وضعیت آب و هوای استان پایدار می‌شود.

وزش باد در سطح استان تقریباً در تمام ماه‌های سال ادامه دارد. انواع جریان باد‌های این استان، عبارت‌اند از:

– باد‌های شمال و شمال غربی که بیشتر در فصل بهار و زمستان جریان پیدا می‌کند، و غالباً مرطوب و باران‌زاست.
– باد‌های غربی – شرقی، که بیشتر در فصل پاییز می‌وزد.
– باد‌های محلی، که بر اثر اختلاف فشار بین ارتفاعات و دشت‌ها پدید می‌آید، مثل بادکور در ناحیه اسد‌آباد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی خروج این سامانه، دمای کمینه هوای استان ۶ تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

باقری شکیب: طی ۲۴ ساعت گذشته همدان و گل‌تپه با ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر‌های استان و قهاوند با هشت درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان همدان بودند.

استان همدان با صد و چهل و سه روز یخبندان در سال یکی از سردترین استان‌های کشور است. سردترین ماه‌های سال، دی، بهمن، اسفند و گاهی فروردین است.

او گفت: در همین مدت، بیشینه دمای هوای همدان چهار درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار