سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تصادف پراید با پژو در محور یاسوج به چرام ۹ مصدوم در پی داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمد امین نیکویی نژاد سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در ساعت ۱۲ و ۴۴ دقیقه ظهر دیروز، در محور مواصلاتی یاسوج به چرام و در محدوده ی روستای دلی میر دیلگون دو خودروی پراید و پژو ۴۰۵ شاخ به شاخ شدند که منجر به مصدومیت ۹ تن از سرنشینان شد.

او گفت: بعد از گزارش حادثه به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ شهرستان کهگیلویه، بلافاصله آمبولانس های پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده ای سادات امامزاده علی(ع) و همینطور آمبولانس اورژانس ۱۱۵ سپیدار به محل حادثه اعزام شدند

سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: اولین آمبولانس اورژانس ۱۱۵ بعد از ۱۳ دقیقه بر بالین مصدومان حاضر شد.

نیکویی نژاد گفت: پرسنل اورژانس ۱۱۵ بعد از انجام اقدامات درمانی، ۲ تن از مصدومان را به بیمارستان شهید بهشتی (ره)یاسوج و ۵ مصدوم دیگر را به بیمارستان امام خمینی ره دهدشت منتقل کردند و ۲ تن از مصدومان نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

سوانح رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تا ۹۵ بیش از هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشته است.

افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.

این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار تن جمعیت دارای هشت شهرستان ، ۱۷ بخش و هزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

انتهای پيام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.