ماموریت‌ های چین برای تکمیل ایستگاه فضایی در سال ۲۰۲۲

شرکت هوا فضای چین ۴۰ پرتاب را برنامه ریزی کرده که ۶ مورد از این ماموریت‌ها به منظور تکمیل ایستگاه فضایی این کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان - به نقل از  spacenews، شرکت هوافضای چین (CASC) اعلام کرد که بیش از ۴۰ پرتاب را برنامه ریزی کرده داده است. این پرتاب‌ها شامل شش مأموریت برای تکمیل ساخت ایستگاه فضایی این کشور در مدار زمین است.

برخی ماموریت های فضایی ۲۰۲۲

در بین این ماموریت‌ها فضاپیمای باری Tianzhou-۴ از Wenchang برای لنگر انداختن با ماژول هسته Tianhe در حوالی ماه مارس یا آوریل، پس از پایان ماموریت ۶ ماهه خدمه Shenzhou-۱۳ پرتاب خواهد شد. پرتاب ماژول، پاسگاه مداری T شکل را تکمیل خواهد کرد. ماموریت Tianzhou-۵ نیز قبل از Shenzhou-۱۵ پرتاب خواهد شد که هر دو برای اواخر سال برنامه ریزی شده است.

همانطور که گفته شد سومین ماموریت خدمه ایستگاه، Shenzhou-۱۴ است که پس از Tianzhou-۴ انجام می شود. سه فضانورد این مأموریت برای ورود ماژول‌های Wentian و Mengtian که انتظار می‌رود به ترتیب در ژوئن و آگوست پرتاب شوند، در Tianhe خواهند بود. به نظر می‌رسد ایستگاه فضایی تیانگونگ قرار است حداقل ده سال در مدار کار کند. این مجموعه از طریق همکاری با دفتر امور فضای سازمان ملل متحد، فضانوردان خارجی و ماژول‌های بیشتر در سال‌های آینده میزبان طیف وسیعی از آزمایش‌های بین المللی خواهد بود.

راکت چینی لانگ مارس 6

شرکت هوا فضای چین همچنین اولین Long March ۶A را با یک هسته مایع و تقویت کننده‌های جامد از مجتمع جدیدی که در فرودگاه فضایی Taiyuan ساخته شده، پرتاب خواهد کرد. Long March ۸ برای دومین بار در ماه فوریه راه اندازی می‌شود، اما مشخص نیست که آیا این ماموریت شامل آزمایش‌های مربوط به برنامه‌هایی برای بازیابی نهایی و استفاده مجدد از مرحله اول آن می‌شود یا خیر. زمان بندی ماموریت‌های این شرکت اغلب تا پس از پرتاب ناشناخته هستند. این شرکت همچنین به توسعه دو وسیله نقلیه پرتاب فوق سنگین جدید، Long March ۹ و یک موشک برای مأموریت‌ها ادامه خواهد داد.

برنامه فضایی شرکت های چینی در سال جاری

CAS Space در حال آماده شدن برای انجام اولین پرتاب خود در سه ماهه اول سال است. موشک جامد Lijian-۱ (Zhongke-۱A). ZK-۱A که قادر به بلند کردن ۱.۵ تن محموله به سمت LEO است، می‌تواند بزرگترین موشک مداری جامد چین از نظر ظرفیت بار در زمان پرواز باشد. China Rocket که از CASC مستقل است اولین موشک جامد Jielong-۳ را در طول سال ۲۰۲۲ به فضا پرتاب خواهد کرد و رقابت بیشتری را در بین سه گروه اصلی ایجاد می‌کند. این موشک می‌تواند ۱.۵ تن محموله را به مدار همگام خورشید در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری ببرد و تا ۲۰ ماهواره را حمل کند.

موشک جامد Jielong-3 (Smart Dragon-3)

شرکت خصوصی Galactic Energy به زودی دومین پرتاب موفقیت‌آمیز موشک جامد Ceres-۱ را با حداکثر پنج پرتاب دیگر از شمال غرب چین، در طول سال ۲۰۲۲ دنبال خواهد کرد که ممکن است تا قبل از پایان سال، موشک مایع Pallas-۱ را به نمایش بگذارد. همچنین Landspace در حال آماده شدن برای پرتاب موشک Zhuque-۲ با اکسیژن مایع متان خود در سه ماهه اول سال است که می‌تواند اولین پرتاب مداری متالوکس در جهان باشد.

شرکت‌های خصوصی iSpace و Deep Blue Aerospace نیز در حال برنامه‌ریزی آزمایش‌های هاپ به عنوان بخشی از توسعه مراحل اولیه قابل استفاده مجدد برای موشک‌های متالوکس Hyperbola-۲ هستند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار