به گفته مشاور امنیت ملی عراق دولت سابق آمریکا قصد داشته عراق را به مکانی برای تسویه حساب تبدیل کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه اینترنتی خبرگزاری الرای، قاسم الاعرجی دیروز در دیدار با سفیر فرانسه در بغداد تاکید کرد: اراده دولت سابق آمریکا بر این اساس بود که عراق را به مکانی برای تسویه حساب‌ها و دادن امتیازات تبدیل کند.

بر اساس بیانیه دفتر مشاور امنیت ملی عراق، الاعرجی دیروز دوشنبه در دفتر کارش با اریک شوالیه سفیر فرانسه در بغداد، دیدار و در مورد آخرین وضعیت و تحولات سیاسی و امنیتی منطقه گفتگو کرد. دو طرف همچنین در این نشست، روابط دوجانبه بغداد و پاریس و اهمیت تکمیل ساخت بیمارستان فرانسوی در شهرستان سنجار را بررسی کردند و بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه که به نفع دو کشور و دو ملت دوست یکدیگر، باشد تاکید کردند.

قاسم الاعرجی ضمن تقبیح جنایت فرودگاه بغداد که در آن دو فرمانده بزرگ مقاومت شهید ابو مهدی المهندس و مهمان ایرانی عراق، شهید قاسم سلیمانی و همراهانشان ترور شدند، آن عملیات ترور را جنایت و تجاوزی پلید و نقض حاکمیت عراق دانست.

مشاور امنیت ملی عراق از مذاکرات ایران و عربستان سعودی در بغداد تمجید کرد و عراق را محلی برای دیدار و ملاقات برادران و دوستان دانست.

سفیر فرانسه در بغداد نیز به نوبه خود، تظاهرات اخیر در دومین سالگرد حادثه فرودگاه را ستود و از آمادگی پاریس برای همکاری با بغداد خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار