رئیس ستاد نخاله برداری شهرستان آبادان گفت: ۱۵۰ حلقه لاستیک فرسوده در سطح شهر با هدف حفظ سلامت شهروندان و محیط زیست جمع آوری شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، کوروش ایرانفر رئیس ستاد نخاله برداری شهرستان آبادان گفت: این تعداد لاستیک فرسوده از نقاط مختلف آبادان شامل بلوار ولایت، کوی احمدآباد و کارگر، میدان طیب و شاملو  جمع آوری و به محل از پیش تعیین شده انتقال یافت.

بنا به گفته‌های او در موارد بسیاری لاستیک‌های استفاده شده روی هم انباشته شده و منظر نازیبایی را ایجاد می‌کند و خطر آتش سوزی را نیز به همراه دارد.

ایرانفر همکاری نکردن آپارتی‌ها را عمده دلیل بروز این مشکل دانست و گفت: آپارتی‌های فعال در شهر لاستیک‌های فرسوده را انباشت می‌کنند و این در حالیست که شهرداری آبادان محلی را برای دپوی این لاستیک‌ها به اتحادیه مربوطه اعلام کرده و انتظار می‌رود که لاستیک‌ها را به محل مورد نظر منتقل کنند.

بنا به گفته‌های رئیس ستاد نخاله برداری شهرستان آبادان به آپارتی‌ها شهر تذکرات لازم داده شده است و در صورت تکرار با متخلفان برخورد قانونی انجام خواهد شد.

لاستیک‌ها از مواد پلیمری تشکیل شده اند که غیر قابل بازیافت است و تجزیه پذیری دشواری دارد و دود و گاز‌های ناشی از آتش زدن این لاستیک‌ها نیز سرطان زاست.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.