آمریکا رکورد ابتلای ۵۰۰ هزار نفر به ویروس کرونا در یک شبانه روز را شکست و تنها در ۲۴ ساعت یک میلیون نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، طی دو هفته گذشته، تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در آمریکا رشد بالایی داشته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، روز دوشنبه، یک میلیون نفر در آمریکا به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. آخرین داده‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا حاکی از آن است که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نفر به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده اند که این اولین بار در نزدیک به چهار ماه گذشته است که چنین رکوردی ثبت می‌شود. رکورد قبلی تعداد مبتلایان ثبت شده در ۲۴ ساعت، ۵۹۱ هزار نفر بود.

طی هفته گذشته، مقامات بهداشتی آمریکا ۲.۱۴ میلیون مورد ابتلای جدید به کرونا را گزارش دادند. میانگین ابتلای روزانه در آمریکا ۳۲۰ هزار نفر است که طبق نمودار زیر با سرعت در حال افزایش است.

آمار کرونا

گفتنی است از ابتدای همه‌گیری تا کنون، بیش از ۵۷ میلیون نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند و هم اکنون ۱۴ میلیون مبتلا به این بیماری در آمریکا وجود دارد.

تعداد بالای مبتلایان کرونا در آمریکا باعث کاهش تعداد نیروی کار شده و بسیاری از بخش‌های این کشور از جمله فرودگاه‌ها را با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه کرده است. به گزارش سی بی اس نیوز، تا روز گذشته هزار و ۹۳۲ پرواز در آمریکا به همین دلیل لغو شده است.

امیکرون اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد. سازمان جهانی بهداشت به دلیل انتقال بسیار سریع آن، این سویه را «نگران کننده» نامیده است. با وجود ممنوعیت سفر که بسیاری از کشور‌ها به سرعت وضع کردند، این سویه به سرعت به اروپا، آمریکا و آسیا وارد شده و در حال انتشار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار