تولیدکنندگانی که هنگام پرداخت سود تسهیلات بانکی خود، بیش از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار سود پرداخته اند، می‌توانند آن را در این خبر گزارش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - در روزهای گذشته احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت و گویی به استرداد مبالغی که به صورت مازاد از تسهیلات گیرندگان سود دریافت شده بود، خبر داد.

خاندوزی می گوید: اخذ نرخ سود تسهیلات بالای نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در تمامی بانک ها متوقف شود. اخذ سودهای بیشتری هم که در گذشته اتفاق افتاده است باید مسترد شود.

شورای پول و اعتبار در یک هزار و دویست و بیستمین جلسه مورخ ۱۳۹۵.۴.۸، ضمن تأیید و حمایت کامل از اقدامات و تدابیر بانک مرکزی نرخ سود تسهیلات عقود غیرمشارکتی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و همچنین نرخ سود مورد انتظار عقود مشارکتی قابل درج در قرارداد میان بانک یا مؤسسات اعتباری و مشتری را حداکثر معادل ۱۸ درصد تعیین کرد.

همچنین نرخ سود تسهیلات بانک کشاورزی برای تسهیلات سرمایه‌گذاری معادل ۱۵ درصد و برای سایر تسهیلات معادل ۱۸ درصد تعیین شد. این‌ مصوبه از تاریخ ۱۳۹۵.۴.۱۶ لازم‌الاجرا بوده است.

طبق دستور وزیر اقتصاد بانک های عامل می بایست مازاد سود اخذ شده را از هفتم دی 1400 به تسهیلات گیرندگان بازگردانند.

تولیدکنندگانی که بیش از نرخ قرارداد تسهیلاتی به بانک ها سود پرداخته اند، می توانند در قسمت نظرات مشکلات خود را بیان کرده و (تلفن تماس) خود را برای برقراری ارتباط خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با آن ها در آن جا درج کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین خاکپور
۱۳:۰۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام
در سال ۹۴ از بانک رفاه مبلغ ۲۰ م وام برای کسب و کارم از بانک گرفتم بعلت مشکلات مالی نتونستم اقساط رو پرداخت کنم که توسط خودم و ضامنین مبلغ ۲۸ میلیون همزمان با اقدام بانک از طریق دادگستری بر علیه من و ضامنین تا کنون پرداخت کردم اما بانک اعلام میکنه مجدد باید ۳۰ میلیون تومن پرداخت کنید پس از سفر ریس جمهور به گیلان و ارسال نامه بخشنامه جدید بان اعلام میکنه که هیچ بخشنامه ای نشده و اگه تسویه نکنید مجدد پرونده به وکیل داده میشه لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
من از بانک سینا دو ماه پبش مبلغ 50 میلیون وام گرفتم متاسفانه 7/5 میلیونشو نگه داشته
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد حمیدی نیا
۰۹:۲۷ ۲۱ دی ۱۴۰۰
با سلام و احترام،پدرو برادر بنده در سال 1394 از بانک تجارت شعبه میرداماد غربی مبلغ 60 میلیون تومان وام مسکن گرفته اند با اینکه اعلام کرده بودند با توجه اینکه ملک پدر در منطقه بافت فرسوده می باشد در صورت اخذ وام ساخت مسکن سود وام 12 درصد محاسبه می شود اخیرا بدلیل شرایط بد اقتصادی متاسفانه 2 قسط وام عقب افتاده است که مرتبا بانک تهدید می کند بنده بررسی که انجام دادم متوجه شدم با اینکه وام سال 94 مستقیما به سازنده پرداخت شده است سود وام مربوطه 21درصد و وجه التزام 27درصد محاسبه می شود.خواهشمنداست پیگیری فرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
هومان بارسالاری
۱۴:۲۴ ۱۴ دی ۱۴۰۰
از بانک انصار وام 34 درصری که بیست میلیون سال 94 گرفته ام الان که آخرین قسطشو پرداخت کنم مبلغ72 میلون یعنی 50 میلیون سود وجریمه ازم گرفته اند
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر فرخ
۱۲:۵۴ ۱۴ دی ۱۴۰۰
با سلام
اینجانب مبلغ ۳ میلیارد ریال وام دامداری جهت واحد دامداری خود گرفتم ولی پس از یکسال جهت تمدید مراجعه متاسفانه بانک ملی شعبه فلکه کشاورز قم با سود تقریبی ۲۸ درصد برای اینجانب تمدید نمودند
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا ایمانی
۱۲:۲۵ ۱۴ دی ۱۴۰۰
سلام من از بسیجیان سابق ۱۵ملیون وام گرفتم و یکبار هم استمحال شده تا الان نزدیک هفتادو پنج ملیون پول دادم اما میگن باید ۲۵ملیون دیگه باید پرداخت کنی دادگاه هم محکوم شدن اما از ضامن جانباز بازم پول میبرن و میگن اهمیتی نداره بابت همین خبر هم بانک رفتم میگن چیزی به ما ابلاغ نشده تکلیف چیه
آخرین اخبار