معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون دو میلیون و ۷۰ هزار و ۸۶۰ دُز واکسن کرونا با احتساب سه نوبت در استان تزریق شده است که ۸۰ درصد جمعیت را شامل می‌شود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، دکتر بهروز اخوان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۲ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۲۹ دُز واکسن تا این لحظه به استان تحویل شده و از این تعداد ۴۳۱ هزار و ۷۹۵ دُز باقیمانده است.

اخوان با اشاره به اینکه یک میلیون و ۸۰ هزار و ۲۹۵ نفر معادل ۸۰ درصد جمعیت استان، نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند گفت: ۸۷۹ هزار و ۳۳۹ نفر برابر با ۶۵ درصد جمعیت هدف دُز دوم و ۱۱۱ هزار و ۲۲۶ نفر نیز دُز بوستر (سوم) را تزریق کرده اند.

او با بیان اینکه ۶۴ درصد مادران باردار نوبت اول و ۳۶ درصد آنان نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: در حال حاضر ۹۴ درصد دانش آموزان نوبت اول و ۷۵ درصد نیز نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند.

به گفته ی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ۸۴ درصد نوجوانان در استان با دریافت نوبت اول و ۷۵ درصد نیز در قالب نوبت دوم واکسن کرونا، علیه این بیماری واکسینه شده‌اند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.