نخست‌ وزیر انگلیس با اشاره به سویه اُمیکرون کرونا، هفته‌های آینده را همراه با سختی بسیار برای سرویس سلامت همگانی این کشور پیش‌بینی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا به نام «اُمیکرون» اعلام کرد که سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) هفته‌های آتی با سختی و فشار بسیار بالایی مواجه خواهد بود.

جانسون در صحبت‌های خود خطاب به خبرنگاران گفت: «حماقت محض است که باور کنیم خطر از بین رفته است. بدون شک اُمیکرون همچنان در کشور در حال گسترش است. باید این را در نظر بگیریم که در ۲ هفته آینده فشار روی سرویس سلامت همگانی و بیمارستان‌های ما بسیار بیشتر می‌شود.»

این در حالی است که شنبه هفته جاری انگلیس با اعلام ۱۶۲ هزار و ۵۷۲ مبتلای جدید به ویروس کرونا، برای دومین روز متوالی رکورد جدیدی در آمار ابتلا به این ویروس را ثبت کرد.

شمار مبتلایان روزانه به ویروس کرونا از ماه دسامبر و با شیوع سویه اُمیکرون رو به افزایش شدیدی گذاشته است، اما روند بستری شدن بیماران نسبت به سویه‌های پیشین این ویروس بسیار کمتر است.

با این حال، «ساجد جاوید» وزیر بهداشت انگلیس می‌گوید: «محدود کردن باید آخرین اقدام برای مقابله با شرایط کنونی باشد. ما باید خود را برای زندگی همراه با این ویروس و اجتناب از قوانین سختگیرانه آماده کنیم.»

سویه جدید ویروس کرونا به نام اُمیکرون اولین بار در آفریقای جنوبی پیدا شد و تاکنون کشور‌های زیادی با آن درگیر شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار