پنج قدرت هسته‌ای در بیانیه مشترکی تاکید کردند از سلاح‌های اتمی خود علیه هیچ کشور دیگری استفاده نخواهند کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پنج کشور روسیه، آمریکا، چین، فرانسه و انگلیس بیانیه مشترکی برای منع استفاده از سلاح‌های هسته‌ای منتشر کرده اند.

در این بیانیه مشترک که در وب‌سایت‌های کرملین و کاخ سفید منتشر شده، آمده است: «ما قصد داریم تدابیر ملی خود را برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز یا ناخواسته از سلاح‌های هسته‌ای حفظ کرده و تقویت کنیم. ما مجدداً تأکید می‌کنیم که هیچ یک از سلاح‌های هسته‌ای خود را علیه یکدیگر یا هیچ کشور دیگری استفاده نخواهیم کرد».

در ادامه بیانیه آمده است که جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت و هرگز نباید درگیر آن شد و، چون استفاده از سلاح هسته‌ای عواقب گسترده‌ای خواهد داشت، تا زمانی که وجود دارند تنها باید برای مقاصد بازدارندگی و جلوگیری از جنگ استفاده شوند. همچنین باید از گسترش چنین سلاح‌هایی جلوگیری کرد.

در میان قدرت‌های بزرگ هسته‌ای، چین سیاست هسته‌ای متمایزی دارد. این کشور تنها برای واکنش از تسلیحات خود استفاده می‌کند؛ بدین معنا که ارتش آزادی بخش چین در صورتی می‌تواند از موشک‌های خود استفاده کند که پیش از آن دشمن بخشی از اراضی چین را هدف قرار داده باشد.

از سوی دیگر، سیاست هسته‌ای روسیه بدین شکل است که در صورت حمله هسته‌ای دشمن یا حمله شدیدی که موجودیت دولت را تهدید می‌کند، می‌تواند از تسلیحات هسته‌ای خود استفاده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Lithuania
کرامت سلیمی
۱۶:۳۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
سیاستمداران چنین حرفهایی می زنند و می گویند جنگ هسته ای برنده ندارد تا مانع از افشای دروغ بودن سلاح هسته ای شوند.

نمی دانم دیگر چه جیزی باید رخ دهد تا رسانه ها متوجه شوند که سلاح هسته ای یک سلاح دروغین و خیالیست که فقط در داستانهای تخیلی وجود دارد.

4 ماه از جنگ اوکراین می گذرد و روسیه هیچ دست اوردی نداشته و در حد یک کشور افریقایی ظاهر شده و در گیر جنگ فرسایشی شده و دیگر وجهه یک ابرقدرت را ندارد. مگر روسیه نمی گفت که 12 ساعته اوکراین را اشغال می کند.

اگر صلاح هسته ای واقعا وجود داشت روسیه یک عدد از ان را به کار می برد تا ترس و وحشت از روسیه را به جهانیان القا کند.

به نطر می رسد روسیه به بن بست رسیده و چه بسا ولادیمیر پوتین دست به خودکشی بزند.

شکست یا حتی اتش بس در این جنگ برای پوتین حکم پایان حیاتش را دارد.
Iran (Islamic Republic of)
باران
۲۲:۱۸ ۱۴ دی ۱۴۰۰
ایران چرا بمب هسته ی برای بازدارندگی نداشته باشه حالا برا جنگ ب کنار برای قدرت نمایی و برای حذف تحریم ها
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۱:۳۹ ۱۴ دی ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
اولا چرا صهیونیستها و کره شمالی و پاکستان و هندوستان و چند کشور دیگر در این مجمع دارندگان سلاحهای اتمی حضور نداشتند و هیچگونه تعهدی ندادند ؟!!!! ثانیا ایران اسلامی هم وقتی دارای انواع مختلف سلاهای اتمی شد و به وفور موشک بمب هسته ایی مثل این ابرقدرتهای جهانی تولید کرد و آزمایش کرد و نگهداری کرد اونوقت مثل این چند کشور دارندگان سلاحهای اتمی اگر همه دارندگان سلاحهای اتمی تعهد دادند که استفاده نمی کنند بر علیه هیچ کشوری اونوقت ایران اسلامی هم متعهد می شود که بر علیه هیچ کشوری دیگری استفاده نکند البته این تعهد نامه باید مابین همه کشورهای اتمی ثبت و ضبط شود ثالثا اگه اینها راست می گن و تعهد نامشون آب دوغ خیاری و کشکی و دروغ نیست چرا متعهد نشدند با نظارت سازمان ملل و سازمان انرژی هسته ایی تمامی سلاح های اتمیشان را حذف کنند خب کسی که نخواد استفاده کنه چرا تولید و آزمایش و نگهداری می کند ؟!!!! غیر از این است که دروغ می گویند و تعهدشان کشکیست برای فریفتن جهانیان اینها به خوبی می دانند که اگر سلاحهای اتمیشان و سلاحهای قاره پیمایشان را حذف کنند خلع سلاح شده اند و مورد حمله و اشغالگری قرار خواهند گرفت و دیگر نمی توانند به مردم جهان ظلم و زورگویی کنند . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
زرشک ! پس این همه کلاهک هسته ای رو برای نمایش توی تئاتر و سینما ساختن ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۳ دی ۱۴۰۰
آمریکا هر وقت فرصت داشته باشه میزنه و این چیزا براش کاغذ پاره است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۳ دی ۱۴۰۰
آمریکا هر چقدر به برجام عمل کرد به این تعهدم عمل میکنه
آخرین اخبار