معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: ۷ نفر از فرهنگیان فارسی در اولین جشنواره کشوری تجارب و ایده‌های برتر اردویی و اردوگاهی حائز مقام شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جهانبخش بانشی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس گفت: جشنواره تجارب و ایده های برتر اردویی و اردوگاهی که با هدف تجمیع ، تدوین و بهره برداری از ایده ها ، تجربیات و توانمندی های فعالان اردویی و اردوگاهی سراسر کشور از طرف وزارت متبوع طراحی و اجرا شد.

او با اشاره به اینکه از فارس ۳۵۰ نفر از فرهنگیان فارس  در این جشنواره شرکت کردند گفت: اردوهای دانش آموزی فرآیندی آموزشی ، تربیتی و چند رسانه ای است که می تواند ضمن تأمین هدف های کوتاه مدت آموزشی و تربیتی ، زمینه بروز و تحقق اهداف بلند مدت را فراهم کنند.

بانشی گفت: برنامه ریزی و نظارت هوشمندانه از فرصت اردوها و فعالیت های گروهی و اجتماعی دانش آموزی به  عنوان راهبردی کلان مبتنی بر اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ساحت های شش گانه تربیتی برای نیل به اهداف دوره های تحصیلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . 

معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش استان فارس گفت: به منظور سیاستگذاری برای مناسب سازی موضوعات اردوهای دانش آموزی به عنوان یکی از موثرترین ابزار برای تجلی فضایل اخلاقی و رفتاری دانش آموزان و قراردادن آن ها در فضا و محیط طبیعی پرنشاط و شاداب ، نیازمند همراهی و اخذ تجربیات تخصصی و ایده های برتر اردویی و اردوگاهی از سوی مربیان و دانش آموزان است.

او گفت: به همین منظور اولین جشنوره کشوری  تجارب و ایده های برتر اردویی و اردوگاهی  از سوی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد و علاقه مندان فعالیت های اردویی و اردوگاهی با ثبت خاطرات و تجربیان مانگار ، ارائه پیشنهادهای مدون و عملیاتی و تولید آثار فاخر گنجینه ی ارزشمند را مستند و ماندگار کردند.

بانشی گفت: سعید عزیزی از  ناحیه 2 شیراز در  رشته ایده های اردویی، آقای علیرضا دوستی از اداره کل در رشته ایده های اردویی،  خانم نرگس خاتون اسفندیاری از ناحیه 4 شیراز در رشته دل نوشته و خاطره و خانم آمنه صحرابان از کازرون در  رشته روایتگری (راهیان نور حایز مقام برتر کشوری شدند.

معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش استان فارس گفت: خانم لیلا رشیدی از  اداره کل آموزش و پرورش در رشته نوشتاری ( اقدام پژوهی ) ،  خانم رویا زارعیان از ناحیه 2 شیراز در  رشته نوشتاری ( اقدام پژوهی )و خانم مریم مهبودی از  ناحیه 3 شیراز در رشته نوشتاری ( اقدام پژوهی ) صاحب مقام برتر کشوری شدند.

او گفت: نوشتاری ، ویدئوکست، طراحی برنامه خلاقانه برگزاری اردوی یک و چندروزه در فضای حقیقی و مجازی ، خاطره و دلنوشته، روایتگری اردوهای راهیان نور دانشآموزی، راه کارهای توسعه و تقویت اردوگاه های دانش آموزی  از محورهای اصلی جشنواره بود.

 این جشنواره از از سی ام مردادماه  شروع  و در سی ام آبان ماه به پایان رسید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار