صبوری گفت: هفت میلیارد تومان برای قطعه چهارم محور قم- جعفریه هزینه شد و این محور به‌طور کامل به‌صورت چهار خطه زیر بار ترافیک رفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: طرح چهار خطه کردن محور قم- جعفریه که از سال ۹۱ آغاز شده بود، با اتمام فاز چهارم به طول ۲.۵ کیلومتر، به‌طور کامل به بهره‌برداری رسید.

 مدیرکل راه و شهرسازی قم  گفت: محور قم- جعفریه به طول ۳۸ کیلومتر است که احداث ۸۰ درصد این محور به‌صورت چهار خطه تا سال ۹۶ اجرایی شد.

او گفت: ۲۰ درصد باقی‌مانده این محور شامل تقاطع قلعه سنگی و چهار کیلومتر انتهایی از جعفریه تا بزرگراه ساوه-سلفچگان بود که مسیر رفت چهار کیلومتر انتهایی محور نیز پارسال به اتمام رسید.

صبوری گفت: قرارداد تقاطع قلعه سنگی در سال ۹۵ توسط شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور منعقد و اواخر سال ۹۹ این طرح به استان تفویض اختیار شد، پس از تامین اعتبار، دی‌ماه پارسال پیمانکار طرح با هزینه حدود هفت میلیارد تومان قرارداد منعقد کرد.

 مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت:نیوجرسی محور قم- جعفریه از سوی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تامین شد، کمبود اعتبار را یکی از علت‌های تاخیر ۹ ساله در چهار خطه کردن محور قم- جعفریه است.

صبوری گفت: وجود مجتمع‌های دامی، ظرفیت صنعتی و اقتصادی منطقه، رفت‌وآمد قشر‌های مختلف به‌ویژه دانشجویان به دانشگاه‌های شهر‌های اطراف و تردد شهروندان استان‌های آذربایجان‌های غربی و شرقی، کردستان، زنجان و قزوین ضرورت احداث و تکمیل این محور را پراهمیت‌تر نموده است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم، کاهش حوادث ترافیکی، تسریع در ترافیک عبوری محور، حذف نقاط حادثه‌خیز، ارتقاء ایمنی مسیر و تامین دسترسی ایمن ساکنان روستا‌های بخش جعفریه به شهر قم را از مزایای اجرای این طرح برشمرد.

او گفت: با توجه به بهره‌برداری از آزادراه حرم تا حرم (قطعه قم - گرمسار) و افزایش حجم ترافیک عبوری استان‌های غربی و شمال غربی به قم، راه‌اندازی محور قم - جعفریه موجب کاهش حوادث جاده‌ای و هزینه‌های مربوط به استهلاک و سوخت و صرفه‌جویی در زمان شده و طول این محور در مقایسه با مسیر ساوه - سلفچگان - قم، ۲۰ کیلومتر نزدیک‌تر است.

به گفته صبوری، بهره‌برداری این مسیر به‌عنوان یک کریدور ایمن به جهت دسترسی به استان‌های شمال غربی کشور، تاثیر به سزایی در کاهش ترافیک آزادراه قم- تهران و جاده قدیم قم- تهران دارد.

حدود یک هزار و ۸۰۹ کیلومتر جاده در استان قم وجود دارد که شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۵۹ کیلومتر راه روستایی آسفالته و شوسه می‌باشد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن‌ها می‌توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار