مهم‌ترین حوادث سیزدهم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه سیزدهم دی‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

قاچاقچی در پوشش پرتقال قصد انتقال تریاک داشت

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۱۶۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان حامل بار پرتقال در شهرستان آباده خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، بامداد امروز (۱۳ دی) مأموران انتظامی شهرستان آباده حین ایست و بازرسی مقطعی و کنترل خودرو‌های عبوری در محور شیراز-اصفهان به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار میوه مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو مذکور را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۶۸ کیلو تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای زیر بار میوه پرتقال جاسازی شده بود کشف شد، گفت: راننده قاچاقچی پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سردار حبیبی گفت: پلیس استان فارس با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی قاطعانه با مخلان امنیت مقابله کرده و اجازه فعالیت‌های مجرمانه به قاچاقچیان و سوداگران مرگ را نخواهد داد.

جا‌به‌جایی کالای قاچاق با اتوبوس لو رفت

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس انواع کالای قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ داود امجدی گفت: ماموران پلیس آگاهی لارستان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این اتوبوس ۳ هزار و ۱۲۳ ثوب انواع پوشاک، ۴۰۵ جفت کفش، ۶۶۲ عدد عینک و ۹۸ دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه را ۷ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: این فرماندهی برخورد با قاچاق کالا و ارز را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در ممسنی

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: با تلاش مأموران این فرماندهی انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ شهرام افشاری گفت: مأموران انتظامی شهرستان ممسنی هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو ۲۵۰ عدد لوازم آرایشی، ۴۵۰ عدد مو مصنوعی، ۱۰ کارتن کش مو و ۰۰۰ خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و یک نفر نیز دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کشف موتور‌سیکلت سرقتی در زرین دشت

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت از کشف یک دستگاه موتور‌سیکلت دارای سابقه سرقت از شهرستان گراش خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد گفت: ماموران انتظامی کلانتری "۱۲ دبیران" این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در یک منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن مکان، یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین‌دشت با بیان اینکه در استعلام اولیه از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که موتورسیکلت توقیفی سابقه سرقت از شهرستان گراش دارد، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

سارقان باطری خودرو با ۱۰ فقره سرقت روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری ۲ سارق باطری خودرو و کشف ۱۰ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت باطری خودرو در سطح شهرستان جهرم، پیگیری موضوع به منظور شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران کلانتری ۱۲ مطهری با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی و دنبال کردن سر نخ‌ها موفق به شناسایی دو سارق شدند و بلافاصله با هماهنگی مقام قضائی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه سارقان در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت باطری خودرو اعتراف کردند، گفت: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

افزایش ۲۳ درصدی کشفیات سرقت در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از افزایش ۲۳ درصدی کشفات سرقت در ۳ ماه گذشته نسبت به مدت پارسال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با سارقان، پلیس شهرستان کازرون با به کارگیری و هدایت واحد‌های گشت و اجرای طرح رصد و کنترل مجرمان سابقه‌دار، توفیقات خوبی را به دست آورده است.

او گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس، کشفیات سرقت در ۳ ماهه سوم سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی دستگیری سارقان و کاهش ۱۶ درصدی وقوع سرقت، گفت: در این مدت ۲۱۷ سارق دستگیر و ۴۴۹ فقره انواع سرقت کشف شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه این اقدامات باعث رضایت مردم از خدمات پلیس شده است، گفت: موفقیت ناجا در پیشگیری از بروز جرایم، نتیجه تلاش شبانه روزی عوامل انتظامی و همچنین همکاری و تعامل مردم با پلیس است.

کشف سیگار قاچاق در لامرد

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد گفت: ماموران این فرماندهی در بازرسی از یک سواری پژو ۱۲۵ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق کشف کردند.

سرهنگ مهراب زارع‌پور گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران انتظامی لامرد حین گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی به یک خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۲۵ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه راننده متواری شد.

سرهنگ زارع‌پور با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش سیگار‌های مکشوفه را ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: تلاش برای دستگیری راننده متواری ادامه دارد.

سپر خودرو حامل تریاک بود

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف سواری زانتیا و کشف ۱۶ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک در عملیات مشترک پلیس لارستان و جهرم خبر داد.

سرهنگ داود امجدی گفت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر لارستان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با سواری زانتیا در حال انتقال تریاک در محور "بندرعباس-شیراز" است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی لارستان با هماهنگی پلیس مواد مخدر جهرم پس از هماهنگی با مقام قضائی به این محور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی موفق شدند سواری زانتیا حامل تریاک را شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف و سرنشینان آن که اعضای یک خانواده ۵ نفره بودند را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی لارستان گفت: در بازرسی از این خودرو ۱۶ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در سپر‌های جلو و عقب جاسازی شده بود کشف شد.

سرهنگ امجدی با بیان اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر و سوداگران مرگ در اولویت کار این فرماندهی است و پلیس اجازه جولان به این افراد را نخواهد داد.

کشف احشام قاچاق در شهرستان خنج

فرمانده انتظامی شهرستان خنج از کشف ۳۱ راس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران انتظامی حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان حامل احشام مکشوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۱ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان خنج  گفت: در این راستا راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف ۸ دستگاه ماینر قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: ماموران پاسگاه انتظامی سیوند با اقدامات فنی و تخصصی از دپو تعدادی ماینر قاچاق در داخل یک سوله واقع در شهرک صنعتی مطلع شدند.

او گفت: ماموران پس از تکمیل تحقیقات و هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مکان ۸ دستگاه ماینر به همراه متعلقات مربوطه کشف و یک نفر را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مرجع قضائی، گفت: ارزش دستگاه‌های قاچاق توسط کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار