فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس توانستیم با تمام کشور‌های دنیا مقابله کنیم و سربلند باشیم، گفت: باید اقتدار ایران را برای جوانان تحلیل کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و دیگر همرزمان شهیدش گفت: اگر ما تاریخ دویست ساله خود را مرور کنیم به دو برهه تاریخی اثرگذار می‌توانیم برسیم، اول دوران ذلت و خواری ملت ایران و دوم دوران سرافرازی ملت ایران است.

او گفت: از ۲۰۰ سال گذشته تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دوران ذلت و خواری ملت ایران و از پیروزی انقلاب تاکنون دوران سرافرازی ملت ایران بوده است.

دهقان گفت: در دویست سال گذشته بدلیل دو قرارداد ننگین ترکمنچای و گلستان و قرارداد آخال بیش از ۳ میلیون کیلومتر مربع از کشور ایران جدا شده است.

این مسئول گفت: این اتفاقات بدلیل یک‌جنگ بلند مدت نبوده بلکه با یک صحبت و عصبانیت براحتی اتفاق افتاده است و در جنگ جهانی دوم زمانی که مقامات متفقین وارد کشور ایران شدند، از شاه ایران هیچ اجازه‌ای نگرفتند و به او بی احترامی کردند که این اتفاقات و برخی اتفاقات دیگر دلایلی بر خفت و ذلت ایران در قبل از انقلاب اسلامی بوده است.

فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اینکه دوران عزت و سربلندی ملت ایران زمانی بود که در آن جنگ تحمیلی اتفاق افتاد، در ۸ سال دفاع مقدس توانستیم با تمام کشور‌های دنیا مقابله کنیم و سربلند باشیم، گفت: در جنگ تحمیلی کشور‌های مختلف از طریق مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی به کشور عراق کمک کردند، اما حتی یک وجب از کشور ایران جدا نشد.

دهقان گفت: کشور‌های مستکبر با ایجاد ۱۱ سپتامبر سعی داشتند از کشور ضعیف به سمت بر هم زدن آرامش کشور قوی یعنی ایران قدم بردارند، اما این اتفاق رخ نداد و مردم کشور ایران به هیچ عنوان احساس ناامنی نمی‌کنند، این اتفاقات و موارد دیگر دلایلی بر داشتن عزت و سربلندی کشور ایران است.

او گفت: کشور آمریکا در ۱۶۳ کشور جهان دارای پایگاه نظامی است، اما هنوز نتوانسته در ایران برای خود پایگاه نظامی ایجاد کند. این نشان از اقتدار کشور ایران است. الان ما در جایی قرار داریم که نامزد ریاست جمهوری آمریکا باید در سخنرانی‌های خود در خصوص رابطه خود با ایران صحبت کند، لذا این تحریم‌هایی که به کشور ما وارد کرده اند اگر به خود آمریکا وارد شده بود قطعا از هم می‌پاشید.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه کشور ایران توانسته است به بسیاری از قله‌های علمی جهان از جمله تسلیحات نظامی، لیزر، پزشکی، هسته‌ای و حتی ماهواره دست پیدا کند، ابراز داشت: ما باید به جوانان خود بگوییم در گذشته چه بوده ایم و الان یکجا رسیده ایم و باید اقتدار ایران را برای جوانان خود تحلیل کنیم.

دهقان گفت: بزرگانی از مسئولین جهان در مورد رهبر معظم انقلاب به خوبی یاد می‌کنند و از سیاست و مدیریت ایشان تعریف می‌کنند، حتی نظریه پردازان مطرح آمریکایی صحبت‌های رهبر ایران را تحلیل می‌کنند، چرا که رهبر ما ضمن اینکه متخصص علوم دینی است یک عارف نیز هست و در کنار آن یک عالم، سیاست مدار، مسلط به علوم نظامی و یک نظریه پرداز برجسته نیز هستند.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه یک سخنرانی رهبر ایران می‌تواند قلب آمریکا و اروپا را دچار تحول کند، گفت: زمانی که رهبر ایران سخنرانی می‌کند بسیاری از تحلیلگران و نظریه پردازان به آن می‌پردازند و همه و همه این اتفاقات نشان از اقتدار ایران است و باید به آن افتخار کرد و باید به جوانانمان بگوییم که دارای چه اقتداری هستیم و باید برای جوانانمان تاریخمان را تحلیل کنیم.

دهقان با تاکید بر اینکه ژنرال سلیمانی ما آن قدر دارای مقام بودند که بلندپایه‌ترین مسئولین آمریکا برای اینکه ایشان را به شهادت برسانند، مجبور هستند لحظه به لحظه ایشان را رصد کند، گفت: شهادت ایشان برای آمریکا بسیار هزینه داشته است، چرا که سردار حاج قاسم سلیمانی یک سرباز ولایت بودند که شهادتشان درس‌های زیادی به ما داده است.

او با اشاره به اینکه آمریکا برای اینکه حاج قاسم سلیمانی نباشد، بسیار بهای سنگینی داده است، گفت: سه دلیل برای ماندگاری حاج قاسم می‌توان عنوان کرد؛ اول خدمت عاشقانه و صداقت ایشان، دوم اینکه ایشان سرباز و مطیع ولایت بودند و سوم اینکه ایشان همه چیز را برای خدا می‌خواستند.

فرماندار ویژه لارستان گفت: در زمان پیامبراکرم (ص) اسلام ناب وجود داشت، اما سرزمین و حوزه نفوذی کم بود، همچنین در زمان عثمانی سرزمین‌های تحت نفوذ مسلمانان وجود داشت، اما اسلام ناب وجود نداشت، بنابراین باید دقت کنیم الان که اسلام وجود دارد هر کاری که انجام می‌دهیم، برای تبلیغ اسلام باشد و حوزه نفوذی خود را با توجه به اسلام گسترش دهیم، چون دشمنان بدلیل دین و مکتب اسلام از ما ترس دارند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.