مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس از مه گرفتگی و کاهش دید در پنج محور مواصلاتی استان خبر داد.

حمید احمدی مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: درحال حاضر بارش باران درمحور‌های منتهی به شیراز- کازرون- مرودشت- کوار- ارسنجان- فیروزآباد- خرامه- دشت ارژن- سروستان گزارش شده است.

او گفت: در محورهای کازرون به دشت ارژن-قیروکارزین به خنج- نی ریز به استهبان (جاده قدیم) -فراشبند به فیروزآباد-بوانات به صفاشهر شاهد مه گرفتگی غلیظ هستیم.

او تاکید کرد: با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها و کاهش دید افقی لازم است که رانندگان به تمام نکات ایمنی برای تردد در محورهای برفی و بارانی توجه داشته باشند و از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند. 

او گفت: براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر استان، در حال حاضر تمام محور‌های استان باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.

به گفته احمدی، طی شبانه روز گذشته، کل تردد ثبت شده بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۱۲۸ تردد شمار فعال در محور‌های برون شهری، نسبت به روز قبل ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۳ درصد است.

او گفت: اوج تردد بین ساعات ۷ تا ۸ در محور مرودشت-شیراز و کمترین تردد در محور احشام-لامرد بین ساعات ۹ تا ۱۰ انجام شده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس گفت: شهروندان برای اطلاع دقیق از وضعیت راه‌ها می‌توانند با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

استان فارس هم‌اینک یک هزار و ۴۶۲ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۳۰۹ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۸۷۲ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۹۳۹ کیلومتر راه روستایی دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.