مراسم بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال عالم ربانی (ره) حضرت علامه محمدتقی مصباح یزدی در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مراسم بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال عالم ربانی (ره) حضرت علامه محمدتقی مصباح یزدی در حسینه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد.

در این مراسم معنوی همچنین یاد و خاطره سردار دل ها، قاسم سلیمانی در دومین سال عروج وی گرامی داشته شد.

در این مراسم حجت الاسلام والسلمین حسینی از اعضای هیات علمی موسسه امام خمینی و امام جمعه شهر پردیس در سخنانی ضمن تسلیت فرارسیدن سه مناسبت مهم سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و حاج قاسم سلیمانی و ارتحال علامه مصباح به تشریح ویژگی‌های شخصیتی و زندگی علامه مصباح و سردار سلیمانی و سیره و سلوک حضرت زهرا (س) در دوران حیات معنوی آن حضرت پرداخت.

او علامه مصباح را شخصیتی با دیانت و ولایت مدار و مرد میدان جنگ نرم دانست وگفت: رهبر انقلاب در بیان ویژگی‌های شخصیتی علامه مصباح ۲۰ ویژگی برجسته را اعلام فرمودند که بیانگر مجاهدت و جایگاه آن عالم ربانی در دفاع از دین و انقلاب اسلامی است.

او همچنین سردار سلیمانی را مظهر شرف و غیرت و همیت ایران اسلامی و جهان اسلام دانست.

مرحوم علامه محمدتقی مصباح یزدی فقیه، فیلسوف، مفسر قرآن و از اندیشمندان و اساتید حوزه علمیه قم بود. ریاست مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای عالی انقلاب فرهنگی و ریاست شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت از سوابق او است.

علامه مصباح یزدی مخالف قرائت‌های مختلف از دین بود و به مرجعیتِ روحانیت در تفسیر دین اعتقاد داشت. او از مهم‌ترین نظریه‌پردازان و مدافعان نظریه ولایت مطلقه فقیه در ایران بود.

مرحوم علامه مصباح یزدی، آثار متعددی درباره علوم اسلامی از جمله تفسیر، فلسفه، اخلاق و معارف اسلامی دارد. «آموزش فلسفه» و «آموزش عقاید» متن درسی مراکز حوزوی و دانشگاهی است و به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. «معارف قرآن»، «اخلاق در قرآن»، «نظریه سیاسی اسلام» و «نظریه حقوقی اسلام» از جمله آثار اوست.

مرحوم علامه محمدتقی مصباح یزدی، ۱۲ دی ۱۳۹۹ش، بر اثر بیماری در تهران دار فانی را وداع گفت و ۱۵ دی پس از تشییع با شکوه در قم، در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.