توصیه‌های اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری به بهره برداران بخش کشاورزی را ببینید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، توصیه‌های اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری به بهره برداران بخش کشاورزی را در این بسته خبری ببینید:


بیشتر بخوانید


۱- تسریع در جمع آوری تجهیزات آبیاری تحت فشار باقیمانده در مزارع و افزودن ضدیخ به رادیاتور ماشین ‏آلات کشاورزی و انتقال ادوات کشاورزی و ماشین آلات به اماکن سرپوشیده با توجه به رخداد بارندگی و افت محسوس دما طی هفته جاری.
۲- کنترل و تنظیم دمای سردخانه‌ها و انبار‌های نگهداری سیب زمینی با توجه به ماندگاری هوای سرد و بارش برف در منطقه.
۳- تسریع در پاک سازی و لایروبی جوی ها، کانال‌ها و مسیر‌های انتقال آب مزارع و باغات و بازدید و ترمیم سیل بند‌ها با توجه به بارش برف و باران طی روز‌های آینده.
۴- تنظیم و کنترل دما، رطوبت، نور و تامین سوخت گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ با توجه به ابرناکی و بارندگی و سرمای هوا طی روز‌های آینده.
۵- بازدید و مستحکم نمودن سازه و پوشش گلخانه‌ها با توجه به وزش باد و احتمال رخداد بارش سنگین (برف) طی چند روز آینده.
۶- جمع آوری بادام‌های آلوده به زنبور مغزخوار بادام (زنگوله ها) و انار‌های آلوده به کرم گلوگاه از روی درختان و سطح باغ و سوزاندن آنها.
۷- رنگ آمیزی تنه درختان میوه بارنگ سفید جهت جلوگیری از آسیب آفتاب سوختگی ناشی از پوشش برف در مناطق برفگ یر.
۸- پوشاندن ومحافظت ازتنه درختان به ویژه نهال‌های جوان با استفاده از پوشش‌های مناسب جهت ممانعت از خسارت سرما و آسیب جوندگان به ویژه درمناطق سردسیر و برفگیر.
۹- تنظیم دما، رطوبت و تهویه دامداری‌ها و مرغداری‌ها با توجه به کاهش دما.
۱۰- خودداری دامداران و عشایر در عبور از مناطق مرتفع و کوهستانی و مسیل‏ها و حاشیه رودخانه ‏ها با توجه به رخداد بارندگی و احتمال کولاک برف و رعد و برق طی ۲۴ ساعت آینده (به ویژه در مناطق جنوبی) و روز چهارشنبه (در مناطق شرقی استان).
۱۱- عایق بندی و حفاظت از کندو‌های زنبور عسل در برابربارندگی و وزش بادوسرما.
۱۲- تنظیم جیره غذایی ماهیان سردآبی با توجه به رخداد بارندگی و سرما و احتمال رعد و برق در مناطق جنوبی.
۱۳- کنترل، تنظیم و پاک سازی دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخر‌ها با توجه به بارندگی ۲۴ ساعت آینده (به ویژه در مناطق جنوبی استان).

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار