مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: میزان برق مصرفی حدود ۷۰۰ هزار مشترک استان ۸۴۰ مگاوات است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،فریدون خودنیا ،مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان  در آیین افتتاحیه نیروگاه گازی شهرستان دورود گفت: نیروگاه گازی ۷.۷۲ مگاواتی شهرستان دورود در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و اشتغالزایی ۱۸ نفر، سالانه ۵۶ هزار مگاوات ساعت تولید انرژی دارد.

وی گفت: برای ساخت این نیروگاه با همکاری شرکت‌های گاز، شرکت توزیع برق استان و شرکت برق منطقه‌ای چهار میلیون یورو اعتبار ارزی و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۷۰۰ هزار مشترک با ۸۴۰ مگاوات برق مصرفی در استان وجود دارد گفت: نیروگاه برق آبی رودبار با ۴۵۰ مگاوات، نیروگاه گازی خرم‌آباد با ۳۲۴ مگاوات و نیروگاه گازی دورود با ۵۰ مگاوات، برق استان را تولید می‌کنند.

خودنیا با اشاره به اینکه تولید برق در لرستان تقریبا برابر با مصرف است، گفت: نیروگاه گازی شرکت نور افزای افلاکیان شهرستان دورود با توان ۷.۷۲مگاوات علاوه بر تقویت شاخص‌های پدافند غیرعامل، باعث پایداری شبکه برق در سطح استان خواهد شد.

وی گفت: دورود با ۶۵ هزار مشترک و پیک بار ۷۹ مگاوات، سالیانه مصرف ۳۸۰ هزار مگاوات ساعت دارد که با راه اندازی این نیروگاه حدود ۹ درصد پیک بار شبکه و بالغ بر ۱۵ درصد مصرف انرژی سالیانه شهرستان تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: در سایر نقاط استان نیروگاه‌هایی مشابه این طرح در دستور کار و ساخت قرار دارد که باوارد شدن آن‌ها به شبکه، علاوه بر تامین برق پایدار در بحث پدافندغیرعامل، برای تامین برق مناطق حیاتی، حساس و مهم در مواقع اضطرار مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت نور افزای افلاکیان نیز در این مراسم گفت: با افتتاح نیروگاه گازی ۷.۷۲ مگاواتی ۱۰ تا ۱۵ درصد از برق شهرستان دورود در شرایط پیک و غیر پیک تامین خواهد شد.

محسن غیاثوند گفت: خاموشی‌های مکرر ۲ سال اخیر در شهرک‌های صنعتی دورود و خسارات میلیاردی به واحد‌های مستقر در این شهرک ها، با راه اندازی این نیروگاه برطرف خواهد شد.

وی گفت: گرچه این طرح ۱۸ نفر اشتغالزایی دارد، اما از تعطیلی واحد‌های شهرک صنعتی با بیش از یکهزار و ۸۰۰ فرصت شغلی جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.